Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Er is hier met de postbode een pakket bezorgd, onze minderjarige(15) dochter is de geadresseerde. Moeder heeft het pakket per ongeluk aangenomen, omdat ze dacht dat het iets anders was wat we besteld hebben! Nu blijkt dit afkomstig te zijn van een bedrijf, waarvan onze dochter zegt alleen maar iets ingevuld te hebben, om een telefoon te kunnen winnen! Ze heeft niets besteld en dit doet zij ook nooit. Wij hebben het gevoel dat ons iets wordt opgedrongen... het pakket is alleen geopend om te kijken wat er in zat, dat zijn echt goedkope dingen, waar wij niets aan hebben. Het staat hier nog zoals we het ontvangen hebben. Vanaf het moment dat wij het ontvingen(14 maart)kregen wij betalingherinneringen, aanmaningen. De eerste was al 19 maart.Onze dochter heeft 14 maart zelf een mail gestuurd, maar kreeg geen antwoord. 22 maart hebben wij als ouders een mail gestuurd naar het door hen opgegeven mailadres, voor annuleren, retourneren etc, maar krijgen ook geen antwoord. Inmiddels is zaterdag "de laatste aanmaning" met de post gekomen, met kostenverhogingen, oorspronkelijke bedrag was 44,95, nu met sommatiekosten al 69,95. Het ergste is dat alles aan onze dochter is gericht en deze wordt onzeker en bang gemaakt!!! Wat kunnen wij het beste doen, wij hebben sterk het gevoel dat we er worden ingeluisd?

Hebt u niet om het product gevraagd? Of hebt u geen toestemming gegeven aan het bedrijf om het product op te sturen? Bijvoorbeeld via de telefoon of door een bon op te sturen? Dan bent u niet verplicht om voor het product te betalen. Als het bedrijf wil dat u betaalt, dan moet het bedrijf bewijzen dat u toestemming hebt gegeven. Een gericht schrijven door een jurist kan hierbij helpen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag