Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Beste,

Ruim 6 weken geleden heb ik een product aangeschaft waar een "probeer" actie aan vast zat. Dit betekende dat ik het product retour kon doen wanneer ik het product toch niet wou. Ik was niet tevreden met het product en wou het retour sturen, ik had alleen de originele verpakking niet meer.

Ik heb naar de klantenservice gebeld en die vertelde mij dat het geen probleem was dat ik de originele verpakking niet meer had, en dat ik het product gewoon op kon sturen. Ook in het aanmeldformulier dat ingevuld moest worden, heb ik aangegeven dat ik de originele verpakking niet meer had. De aanvraag werd goedgekeurd en ik stuurde het product op.

Toen het bedrijf het product binnen had, kreeg ik een bericht dat de aanvraag toch was afgekeurd, omdat het product incompleet opgestuurd was. Hiermee doelde ze natuurlijk op de originele verpakking. Hierna heb ik drie keer met de klantenservice gebeld hierover, na de derde keer zeiden ze dat ik het verkeerde nummer had en dat ik naar een andere afdeling moest bellen.

Deze afdeling heb ik ook meerdere malen gebeld, een mevrouw gaf aan dat ze erachter aan zou gaan waarom de aanvraag nou toch afgekeurd was. Een dag later kreeg ik een bericht van sony dat de aanvraag afgekeurd was (wist ik al?) en dat ze de oortjes retour zouden sturen. Op het moment van dit bericht lagen de oortjes al ruim een maand bij sony.

Nu zijn we ruim 3 weken verder, en ik heb de oortjes nog steeds niet binnen. Ik heb weer gebeld naar het bedrijf en er wordt gezegd dat ze erachteraan gaan en dat ik een mail ga ontvangen, maar dat gebeurd niet. Via de mail antwoorden ze ook niet terug op mijn vragen, ik krijg elke keer een standaard gegenereerd antwoord.

Ik vraag me af wat ik kan doen en wat mijn rechten zijn. Er is mij toegezegd dat ik de oortjes zonder originele verpakking op mocht sturen, in de aanvraag heb ik dit gemeld en deze is alsnog goedgekeurd, en daarnaast ben ik de oortjes nu ruim 7 weken kwijt terwijl ze binnen een week al terug gestuurd hadden kunnen worden. Het irriteert mij ontzettend dat een grote organisatie zoals deze zich zo gedragen alsof ze ontastbaar zijn, en de klant (ik) zo'n vervelend gevoel geven.

Ik zou graag horen wat mijn rechten zijn in dit geval. Alvast bedankt voor het antwoorden!

Als er een goedkeuring is van de aanvraag en u de originele verpakking niet nodig is, dan staat u in uw recht en dient het bedrijf zich aan de afspraken te houden. U wacht nu op een reactie van het bedrijf, maar ik raad u aan schriftelijk (liefst aangetekend) melding hiervan te maken en een termijn stelt waarbinnen u een reactie wenst. Vermeld u tevens dat het onredelijk is dat u 7 weken de oortjes niet heb kunnen gebruiken. Zijn er algemene voorwaarden van toepassing dan doet u er verstandig aan deze eerst te raadplegen.
Voor meer info of hulp kunt u desgewenst direct en vrijblijvend contact met mij opnemen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Bedankt voor het antwoord. In de algemene voorwaarden staat wel vermeld dat het product alleen in aanmerking komt voor de actie wanneer de originele verpakking erbij zit. Vandaar dat ik ook vooraf nog even had gebeld. Er is toen echter dus wel toegezegd dat ik de oortjes gewoon kon opsturen.

Sony blijft melden dat in de algemene voorwaarden staat vermeld dat het product niet in aanmerking komt, en geven ook aan dat ik geen bewijs heb dat het is toegezegd.

In principe wil ik geen genoegen nemen met alleen de oortjes terug, aangezien ik zo veel moeite heb moeten doen en veel kosten kwijt ben geraakt aan het bellen naar de klantenservice van Sony. In hoeverre moet ik deze eisen terug laten komen in een aangetekende brief?


Als u geen bewijzen hebt van de toezegging dan is het in beginsel lastig, maar kunt u nog steeds stellen dat de aanvraag in eerste instantie was goedgekeurd en daaruit de toezegging blijkt.
Hebt u de algemene voorwaarden niet ontvangen of zijn deze niet correct aan u ter hand gesteld, dan kan Sony zich niet daarop beroepen. Het verdient nog steeds aanbeveling schriftelijk naar hun te reageren.
Wilt u overleggen dan kunt u ook direct contact met mij opnemen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag