Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Geachte heer / mevrouw,

Wij hebben onze Volvo xc60 bij een erkende Volvo garage aangeboden met een tikkend/klapperend geluid wat weg kwam bij de brandstofpomp.
Er is toen een diagnose gesteld: geluid zit in brandstofpomp. Hierop hebben zij de brandstofpomp vervangen. Helaas na ophalen nog niet thuis aangekomen hoorde we hetzelfde geluid nog. Hebben direct opgebeld en weer gebracht en er is weer een andere brandstofpomp opgekomen. Daarna was het geluid nog niet weg en euvel dus niet verholpen. Ze kwamen er toen achter dat als je de rem intrapt en vasthoud het geluid verdween. laat je de rem los komt het geluid terug. Dus lag het volgens hun aan de vacuumpomp. Ze hebben daarna de drukregelaar vervangen en een nieuwe klep in de vacuumpomp gezet, daarna was het geluid weg. Nu krijgen wij een rekening van 17 uur arbeidskosten en alle materialen. We hebben geprobeerd een tussenweg te vinden, maar onze vraag is wat is rieƫel in deze kwestie.
Moeten wij nu alle uren en onderdelen betalen of alleen de kosten van het werkelijke euvel?
Wij hopen op een reactie van uw kant.

De garage heeft een resultaatverbintenis en u mag verwachten dat de monteur uw auto goed en vakkundig repareert. D.w.z. dat als de garage bv een verkeerde diagnose heeft gesteld u niet met extra kosten opgezadeld dient te worden. Het moet gaan om redelijke kosten bij het probleem. In dit geval lijkt mij dit onredelijk en u kunt schriftelijk aan de garage melden hier niet mee eens te gaan. De kosten van de vervanging van de brandstofpomp is enigszins redelijk.
Voor meer info of hulp kunt u desgewenst direct en vrijblijvend contact met mij opnemen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Heel erg bedankt voor uw reactie en wij gaan zeker eerst proberen schriftelijk te reageren op de garagehouder zijn verzoek. Nogmaals dank tot nu
Indien dit anders loopt zullen wij eventueel contact met u opnemen.



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag