Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Beste,

In verband met mijn bruiloft ben ik circa 1,5 maand geleden op zoek gegaan voor een mooi maatpak.

In de desbetreffende winkel ben ik goed geholpen en had al snel een fijn pak gevonden. Mijn pak moest nog iets aangepast worden en er zou voor mij een overhemd in mijn maat worden besteld.
Ik heb op dat moment in de winkel een x bedrag betaald en op de rekening staat als artikel maatpak.

na 3 weken ben ik mijn pak op gaan halen, bij thuiskomst bleek mijn overhemd er niet bij te zitten, na een belletje bleek dat ze het vergeten waren bij het pak mee te geven.

Ik ben toen direct het overhemd op gaan halen, de verkoper twijfelde of het overhemd betaald was,(in mijn optiek) was alles al betaald en is mij tijdens aankoop ook niets medegedeeld dat er nog extra bij betaald zou moeten worden. De verkoper controleerde in zijn pc of het artikel afgerekend was en werd mij medegedeeld dat alles netjes afgerekend is.

Nu 2 weken later krijg ik een belletje van de verkoper dat het artikel blijkbaar niet betaald is en of ik het bedrag alsnog kom betalen. Mijn idee is om er samen met de verkoper uit te komen, maar wat zijn nu eigenlijk mijn rechten? In mijn optiek is de koop al lang gesloten?

bij voorbaat dank.

Gezien de prijs van het overhemd en de som die u en de winkelier had moeten en kunnen maken, had de fout opgemerkt kunnen worden. Dit betekent dat u nog gehouden bent het overhemd te betalen maar ik vind wel dat de winkelier moeten aantonen dat dat nu nog niet het geval is . Hij heeft administratieplicht dus moeilijk zou dat niet moeten zijn.

Beoordeel dit antwoord:

Juridisch lost dit zich op via leer van het al dan niet toekennen door de wet aan de koper van het hebben van gerechtvaardigde trouw.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag