Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb een vraag, wij hebben onze caravan aangeboden om te laten repareren. De verzekering had hiervoor toestemming gegeven nadat wij een offerte hadden ingediend voor iets meer dan €600,00.
Zonder ons op de hoogte te brengen is het reparatie bedrag aanzienlijk hoger namelijk €1589 en een beetje.
De verzekering ging verhaal halen en gaf uiteindelijk aan dat het waarschijnlijk komt door ouderdom ipv storm.
De dealer geeft nu aan dat wij getekend hebben en dat wij het uit moeten vechten met de verzekering.
Daarnaast geeft hij aan telefonisch goedkeuring te hebben gehad van de verzekering en de verzekering geeft aan deze mijnheer nooit gesproken te hebben.

Als wij dit hadden geweten hadden wij hem niet laten repareren maar afgeplakt of ergens een tweedehands raam op de kop proberen te tikken.

Door niet met ons te communiceren worden wij nu met hoge kosten opgezadeld. Die wij gewoon weg niet hebben

Mag een caravan dealer dit zomaar doen.

Graag hoor ik wat wij hier mee moeten doen en wat ons recht in deze is.

De dealer dreigt nu ook stallingskosten te gaan rekenen als wij de caravan niet op komen halen, wij moeten wel eerst het volledige bedrag over maken.

Nee dat mag hij niet. De reparateur had u van te voren moeten inlichten over meerkosten: er is sprake van een overeenkomst van de aanneming van werk. De wet stelt dan dat bij het geven van de offerteprijs tien procent mag worden afgeweken , niet meer als er geen overleg en goedkeuring is geweest. Kijkt u ook even de voorwaarden na die worden gebruikt? U mag mij ook direct benaderen als u er niet uitkomt.

hier de wettelijke tekst,
Artikel 7:753
1 Indien na het sluiten van de overeenkomst kostenverhogende omstandigheden ontstaan of aan het licht komen zonder dat zulks aan de aannemer kan worden toegerekend, zal de rechter op vordering van de aannemer de overeengekomen prijs geheel of gedeeltelijk aan de kostenverhoging kunnen aanpassen, mits de aannemer bij het bepalen van de prijs geen rekening heeft behoeven te houden met de kans op zulke omstandigheden.
2 De aannemer mag de prijs zonder tussenkomst van de rechter aanpassen, indien de kostenverhoging het gevolg is van door de opdrachtgever verschafte onjuiste gegevens welke voor de prijsbepaling van belang zijn, tenzij de aannemer de onjuistheid der gegevens vóór het vaststellen van de prijs had behoren te ontdekken.
3 Het in de leden 1 en 2 bepaalde geldt slechts indien de aannemer de opdrachtgever zo spoedig mogelijk voor de noodzaak van een prijsverhoging heeft gewaarschuwd, opdat deze tijdig hetzij gebruik kan maken van het hem in artikel 764 toegekende recht, hetzij een voorstel kan doen tot beperking of vereenvoudiging van het werk.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Heel erg bedankt voor dit snelle antwoord
Ik ga hem hiermee confronteren nadat ik de stukken nog eens heb doorgenomen
Mochten er dan problemen ontstaan dan neem ik graag weer contact met u op


Reactie van de vraagsteller

Heel erg bedankt voor dit snelle antwoord
Ik ga hem hiermee confronteren nadat ik de stukken nog eens heb doorgenomen
Mochten er dan problemen ontstaan dan neem ik graag weer contact met u op
gr x

beste x
Ik heb inmiddels deze mail gekregen kan en mag ik antwoorden met dat ze er niet meer dan 10% van af mogen wijken
?
.
Zoals ik U eerder heb medegedeeld, word de caravan pas meegegeven wanneer het volledige schadebedrag voldaan is.



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag