Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Geachte Lezer,

ik zal een lang verhaal zo kort mogelijk houden.

Ik heb een account bij een grote nationale webwinkel. Daar heb ik enige tijd geleden een laptop gekocht. Deze laptop was defect.

Ik heb een koper voor mijn laptop gevonden maar die moest dan nog gerepareerd worden.

De nieuwe koper heeft (met mij op CC, maar ik heb de mail niet op tijd gezien) het afleveradres (voor na de reparatie) en het emailadres (voor correspondentie inzake de reparatie) veranderd in het zijne, 'voor het gemak'

De webwinkelmedewerker heeft deze gegevens gewijzigd zonder mijn toestemming. Laatstgenoemde deed de aanname dat er toestemming was omdat ik in CC werd meegenomen en omdat de nieuwe koper alle gegevens inzake de reparatie kon verstrekken.

Nu is de gerepareerde laptop naar de vermeende nieuwe eigenaar gestuurd, die mij niets betaald heeft.

Wie is er in deze kwestie schuldig/verantwoordelijk? Ik of de webwinkel. Of dien ik simpelweg aangifte tedoen van diefstal?

Bedankt vast voor uw tijd.

Het lijkt mij dat de webwinkel de laptop niet zonder uw uitdrukkelijke toestemming naar een ander adres had mogen versturen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag