Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


9 mei een leuke set gekocht (broek en top). Broek moest ik iets korter maken dus eerst ff gewast. Na de was is er al gelijk een stiksel los. Je ziet duidelijk dat daar de stof te kort is gestikt. Kan gebeuren. Dus terug naar de winkel. Ik had de laatste gekocht dus een nieuwe broek kan niet. En de dames die aan het werk waren mogen geen geld terug geven. Wel een cadeaubon, maar die wil ik niet. Bij ondeugdelijke producten is de verkoper verplicht geld terug te geven? Er werd zelfs even gesuggereerd dat ik zelf het stiksel los hadden gehaald! Mijn man heeft inmiddels gebeld, voicemail ingesproken en berichten gestuurd en geen reactie ontvangen... het was best een dure set, broek 69,95 en top 42,95. Vandaag heeft de eigenaresse eindelijk gereageerd en nu mag ik wel de broek terugbrengen maar niet de top. En ze wilt ook een armband die in de winkel kapot ging tijdens het passen verrekenen met de broek. We hebben toen aangeboden de armband te betalen, dat hoefde niet en daar wil ze nu op terugkomen.

Het klopt dat er bij ondeugdelijke producten u recht hebt op vervanging. In dat geval geldt dit ook tenzij de broek niet beschadigd is en u er zorgvuldig mee bent omgegaan.
T.a.v. de armband mag de eigenaar dit wel verrekenen hoewel het nu niet redelijk is omdat daar in eerste instantie van is afgezien. De eigenaar zal dit dan ook moeten bewijzen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Vervanging is niet mogelijk. Dan hoef ik toch geen cadeaubon te accepteren? En mag ze ook weigeren geld van de top terug te geven? ( ik heb het immers als set gekocht).


U hoeft inderdaad geen cadeaubon te accepteren in dit geval. Als u het setje in de winkel hebt gekocht dan kan de verkoper in beginsel weigeren om het geld terug te geven, maar in dit geval is het onredelijk. Ik raad u aan schriftelijk de verkoper hiervan melding te maken.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag