Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Bij tuin onderhoud (15 maart 2017) heb ik door de glasvezelkabel gestoken die mijn woning ingaat voor mijn telefoon en internet verbinding.
Dit is gemeld aan de glasvezelbeheerder en deze heeft een reparatie laten uitvoeren. Tijdens het uitvoeren van de reparatie kwam de reparateur tot de conclusie dat de aanleg van de glasvezel kabel niet volgens de richtlijnen is gebeurd. De kabel lag op een diepte van 10 cm in plaats van de voorgeschreven 50 cm. Dit staat ook vermeld in het bezoek rapport van de monteur. Ook was de mechanische bescherming van de glasvezel kabel minimaal.

Is het terecht dat de glasvezelbeheerder ons aansprakelijk stelt voor de schade en kosten van reparatie. Terwijl ze zelf de kabel niet op de juiste diepte hebben aangebracht?
Is het mogelijk om iemand na 14 maanden nog aansprakelijk te stellen en een factuur toe te sturen

U kunt inderdaad nog na 14 maanden aansprakelijk gesteld worden. De schade moet u worden toegerekend. De glasvezelbeheerder zal wel met bewijzen dienen te komen, waar u tegenbewijs kunt leveren bv het rapport van de monteur en stellen dat zij tekort zijn geschoten tijdens de aanleg.
Komt u er samen niet uit, dan wil ik wel naar uw zaak kijken.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag