Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Wij hebben een smart tv van ..... van €749 die na 2,5 jaar het heeft begeven. Garantieperiode bedroeg 2 jaar dus nergens meer recht op. Contact gezocht met ..... en die hebben zonder ons ook maar te informeren over bijkomende kosten, een reparatieprocedure ingezet en hebben de tv opgehaald. Wij dachten zelf, omdat het net buiten de garantieperiode was, ..... coulant met ons was maar niets bleek minder waar. Bovenop de reparatiekosten zouden er ook nog vervoerskosten bijkomen. Wij zouden dan nog ruim €600 moeten betalen voor een reparatie aan de tv want het bedieningspaneel was stuk. Nu kwam ..... ons tegemoet met wel €226 en was aan ons de keuze wat we wilden doen met de tv: laten repareren voor genoemde prijs, niets laten doen en de tv terug laten sturen voor vervoerskosten van ruim €70 of de tv kosteloos laten vernietigen.
Ook contact gezocht met de verkopende partij maar die wilt helemaal niets voor ons doen omdat de tv bij .... is.
Wat kunnen wij doen? Een tv van deze prijs moet toch langer mee gaan dan 2,5 jaar? Hebben wij recht op meer dan de geboden €226?

Van een TV van die prijs mag verwacht worden dat deze langer dan 2,5 jaar meegaat. Er is sprake van een ondeugdelijke product, die niet voldoet aan uw verwachtingen. Het product is non-conform en zal dan in beginsel kosteloos door de verkoper moeten worden gerepareerd. Het voorstel van € 226,- is erg mager en u hoeft dan hiermee niet akkoord te gaan. Ik raad u aan de verkoper schriftelijk in gebreke te stellen op grond van de non-conformiteit en kosteloos herstel te eisen.
Komt u er samen niet uit, dan wil ik wel naar uw zaak kijken.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag