Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Op 21 februari is er kanker bij mij geconstateerd, daarvoor heb ik tot 3 maal toe contact met de huisarts gezocht ( op 3 en 14 februari). De eerste twee keer op dringend advies van de tandarts waar de arts in opleiding niks heeft opgemerkt en de 3e keer werd ik ondanks protest van mij door de doktersassistente naar bed gestuurd met de mededeling dat ik "gewoon griep" had en geen afspraak kreeg.
Op 21 februari kwam ik via de SEH op de intensive care terecht.
Op 22 februari is er er Acute Myeloïde Leukemie vastgesteld.
Hier heb ik blijvende gevolgen aan overgehouden.
Inmiddels heb ik een klachtenprocedure via de overkoepelende stichting gestart.
In hoeverre kan ik de praktijk aansprakelijk stellen?
Tot welke mate kan ik oplossingen, verklaringen eisen en de zaak aanhangig maken?
Welke stappen kan ik zelf ondernemen?
Waar kan ik onafhankelijk medisch expertise krijgen in zulke situaties?
Kom ik in aanmerking voor een financiële tegemoetkoming van de tegenpartij voor het gedane leed.
Graag uw advies

Wat een vervelende situatie waarin u terecht gekomen bent. Op de eerste plaats wens ik u heel veel sterkte.
U kunt uw arts aansprakelijk stellen als die een fout heeft gemaakt. In uw geval lijkt het er op dat de arts een verkeerde diagnose heeft gesteld. Zeker nu uw tandarts wel heeft opgemerkt dat er iets niet goed was.
Als u door de fout van de huisarts schade heeft geleden kunt u die verhalen. Ook smartengeld kunt u claimen.
Heel verstandig van u dat u al een klacht heeft ingediend. Als de klacht gegrond wordt verklaard staat u sterker om schadevergoeding te claimen.
Omdat medische fouten juridisch vaak lastige zaken zijn adviseer ik u om deskundige hulp in te schakelen om u bij te staan.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Dank voor uw advies en toelichting



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag