Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Hallo,

ik kwam er onlangs achter dat ik bijna 2,5 jaar een dubbel televisie abonnement heb gehad.
In september heb ik na een verhuizing mijn abonnement opgezegd en ben overgestapt naar een andere provider, maar toen ik nog steeds afschrijvingen kreeg heb ik gebeld. Toen werd duidelijk dat ik al die tijd twee abonnementen heb betaald. Het ene stond op het juiste huisnummer de andere op een verkeerde.
Ik heb zelf nooit goed naar de facturen en afschrijvingen gekeken. De gemaakte extra kosten zijn ca €380,-. De provider biedt aan €200,- terug te betalen. Kan ik eisen dat ze me het volledige bedrag terug betalen of zit hier ook een deel eigen verantwoordelijkheid bij doordat ik de facturen niet goed heb bekeken?

Ik ga er vanuit dat u maar een overeenkomst heeft gehad. Ja, dan kunt u het volledige bedrag terug vorderen. De verjaringstermijn is vijf jaar. Dit kan contract worden beperkt tot een jaar, maar m.i. zal het snel onredelijk bezwarend zijn om deze kortere termijn ook van toepassing te laten zijn op dit soort fouten.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Beste Alex,
ik heb inderdaad maar één overeenkomst gekregen (de andere wellicht op het verkeerde adres). Maar na bellen met de provider geven zij als argument dat het televisiekastje niet adresgebonden is. Ze kunnen niet checken of het al dan niet gebruikt is en er is geen bewijs dat ik het kastje niet wilde. Klinkt voor mij een beetje krom. Ik wil ze graag schriftelijk een bezwaar sturen. Heb je nog tips voor argumenten zodat ik wel gewoon mijn geld terug krijg?
Alvast bedankt!



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag