Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Mislukte permanente eyeliner.

Heb bij een erkend schoonheidssalon een permanente eyeliner boven laten zetten. Half uur verdoving. Precies laten zien zoals ik wilde. Oké de vrouw ging aan de gang, het was pijnlijk en ze trok aan alle kanten. Het was best lomp. Toen het klaar was had ik hele dikke rode ogen en aan 1 kant een grote zwarte stip in ooghoek . Ze zei dat trekt wel weg. Na 3 maanden niet weg. Kijk ik op haar site en staat er specialist in verwijderen pmu. Normaal 40 euro per 15 minuten. Ik heb alleen de naald hoeven betalen. Ze kon met speciaal spul er over heen zodat het weg ging. Hele huid weer dik en open. Na een week zou het korstje eraf vallen en na 3 maanden weg zijn. Helaas. Geen verschil. Ze zei 'ik doe het nog wel 1x'. Huid opengemaakt, weer meer apparaten en met wit spul erover. Het bloedde heel erg. Weer dik oog en na 3 maanden zou het echt wel goed zijn nu. Weer 3 maanden verder. Zwarte vlek in ooghoek niet weg en 1 gratis litteken voor in de plaats. Heb contact met haar opgenomen en ze zegt voor de 3e keer het te willen doen. Ik heb er geen vertrouwen meer in . Heb contact gezocht met hele bekende artsen die zeggen dat het te diep zit en de enige oplossing is laten laseren maar omdat het erg dicht bij het oog zit is het erg gevaarlijk en bestaat de kans op blindheid. Het is erg duur omdat er een speciaal op mijn oog gemaakt kapje moet komen. Dat wordt in mijn oog geplaatst en dan kan de laser het wel in 1 keer weg laseren. Kostte bijna 500 euro! Er zijn maar 2 artsen in Nederland die het doen. Maar eigenlijke liever niet. Aan de ene kant wil ik het weg hebben maar een kans op blindheid bestaat. Er is totaal geen andere optie dan weg halen. Ik zit nu wel met een blijvende zwarte punt met litteken in mijn oog hoek! De vrouw reageert erg bot en kortaf op de app terug. Het liefst wil ik mijn geld terug en een eventuele schadevergoeding. Maar hoe kan ik dat voor elkaar krijgen? Ze werkt niet echt mee. En ik kan helaas geen advocaat betalen. Het is voor mij wel een levenslange cosmetische fout bij mijn oog. Laseren kan maar kan ook fout gaan. Als het kapje net iets verschuift, is het heel riskant.
Kan ik zelf van haar iets eisen?

Het spijt me om te horen dat je zo'n nare ervaring hebt doorgemaakt. Zoals je zelf al vermoedt, klinkt het alsof je mogelijk recht zou kunnen hebben op een vergoeding voor zowel de kosten als de verdere schade.

Bij een schoonheidsbehandeling sluit je een zogenaamde 'overeenkomst van opdracht' met de schoonheidsspecialiste. Deze overeenkomst brengt een zorgplicht met zich mee voor de schoonheidsspecialiste, wat betekent dat ze de behandeling zorgvuldig en naar beste kunnen moet uitvoeren.

Als de schoonheidsspecialiste tekort is geschoten in het zorgvuldig uitvoeren van de behandeling, zoals in jouw geval lijkt te zijn gebeurd, dan kan ze aansprakelijk zijn voor de schade die je daardoor hebt geleden. Dit is echter afhankelijk van de precieze omstandigheden.

Een stap die je kan ondernemen is het sturen van een brief naar de schoonheidsspecialiste. In deze brief kun je uitleggen wat de situatie is, hoe voel je jezelf en wat je verwachtingen zijn (in dit geval bijvoorbeeld de teruggave van het bedrag voor de behandeling en een vergoeding voor de verdere schade). Zorg ervoor dat je de brief verzendt per aangetekende post, dan heb je bewijs dat je de brief gestuurd en ontvangen is.

In een situatie waar de andere partij niet meewerkt, is het vaak nodig om juridische stappen te ondernemen. Als de schoonheidsspecialiste niet reageert op je brief, kun je overwegen om een jurist of advocaat in te schakelen voor verdere hulp. Hoewel je aangeeft dat je geen advocaat kunt betalen, kun je wellicht beroep doen op rechtsbijstand of gesubsidieerde rechtsbijstand.

Ik zou je adviseren om jouw situatie te bespreken met een jurist of advocaat om te bepalen wat de beste optie is in jouw situatie. Zo'n gesprek kan vaak kosteloos of tegen een laag tarief. Veel succes met deze situatie.
----------------
Stichting Rechtswinkel.nl is een landelijk werkende organisatie met studenten en vrijwilligers. Bovenstaand advies is gemaakt op basis van beperkte informatie en is mogelijk onvolledig of zelfs onjuist voor de situatie waarin u zit. Raadpleeg voor uw verdere stappen altijd een jurist of advocaat. Lees disclaimer:https://rechtswinkel.nl/disclaimer

Graag nodig ik u uit om bovenstaand antwoord te beoordelen, zodat wij kunnen leren van uw reactie.

Beoordeel dit antwoord:

Goedemiddag,

Vervelende situatie die u heeft meegemaakt. Zoals hierboven aangegeven, zijn er (betaalbare) mogelijkheden om eventueel een schadevergoeding te krijgen. Neem gerust contact op om deze mogelijkheden te bespreken.

Gr,

Dhr. mr. S. Leito
FerLei Legal
06-49175526

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag