Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Zakelijk


Wij hebben een BV en door diverse problemen een huurachterstand van 4 maanden.
Nu krijgen wij van de verhuurder een aangetekende brief met een sommatie tot betaling. De verhuurder weet van de complexe problemen en heb ook een gesprek gehad met al menig keer de vraag voor een huurverlaging omdat wij het heel moeilijk redden maar hier wordt niet op gereageerd ook niet toen ik vertelde dat ik binnen een paar weken een lening heb om zo ook de huurachterstand in te lopen. Nu krijg ik dus deze brief. Kunnen zij juridische stappen ondernemen of kan dat alleen bij een achterstand langer dan 3 maanden.

Zij kunnen per vordering actie ondernemen, en die vordering gaat bij uw huurovereenkomst per maand. Zij hoeven dus niet per definitie te sparen. Het is wel dat bij een eventuele rechtszaak en/of dagvaarding zo veel mogelijk vorderingen worden meegenomen, en dat een bedrijf in de praktijk niet meteen gaat procederen bij 1 of 2 maanden huurachterstand.

Goede communicatie is bij insolventie erg belangrijk! Bel uw crediteur op en/of bezoek hem en maak duidelijke afspraken. Neem niet genoegen met abstracte toezeggingen maar eis een ja of nee, direct of binnen 3 dagen. Vertel dat u de afspraken zelf schriftelijk bevestigt. Doe dit per e-mail met ontvangstbevestiging en/of aangetekende brief.

Als u de huur niet meer kunt betalen en de verhuurder wil de huur niet verlagen, dan heeft u een probleem. Op dit probleem heeft alleen uw ondernemende geest een antwoord.

Heb ik u zo voldoende op weg geholpen? Dan verzoek ik u vriendelijk deze reactie te beoordelen.

N.B. Ik ben een masterstudent en (nog) geen professional in het vakgebied waar uw vraag betrekking op heeft. Ik heb echter onderzoek voor u gedaan en ben tot bovenstaande conclusie gekomen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag