Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Hallo, ik heb een webshop en krijg jaarlijks een factuur van het webhostingsbedrijf. Zo ook dit afgelopen maand. Ik heb de facturen netjes voldaan d.d. 24-03 maar nu blijft het bedrijf mij herinneringen sturen. Ondanks mijn mails en betalingsbewijzen kreeg ik gisteren een aanmaning met dreiging incassobureau e.d. Wederom gemaild (ander contact is niet mogelijk) dat de facturen betaald zijn en gewezen op voorgaande mails en genoemd dat mijn vertrouwen geschaad is. Nu zegt het bedrijf dat ik niet langer klant hoef te blijven en dat zij dit direct kunnen regelen en dan hoef ik mijn facturen niet te betalen. Maar de facturen zijn betaald! Hierop wederom gemaild dat ik gewoon online wens te blijven omdat de facturen netjes zijn voldaan. Aangeven in deze mail tegenrekeningnummer en naam rekeninghouder. Nu hoop ik dat zij ook verder gaan kijken maar ik ben bang van niet........ Wat moet ik doen? Het laten gaan en het er maar op aan laten komen dat een incassobureau komt? Ik kan bewijzen dat de facturen zijn voldaan. Of kan ik iets anders?

Dag,
ik denk zelf dat het effect heeft als de taal die u gebruikt wat meer juridisch is. Het betreft hier wel degelijk een zorgplichtschending jegens de klant (u) en misschien zelfs wel een wanprestatie waarvoor het bedrijf aansprakelijk is te houden + gevolgschade als er inderdaad een incassobureau wordt op gezet.

Als u kunt bewijzen dat u volledig en op tijd hebt betaald en dat deze betaling naar de juiste rekeningnummer is overgemaakt; moet het bedrijf het tegendeel bewijzen en zijn administratie op orde hebben.

Ik kan voor vandaag nog een e-mail schrijven waarin het bovenstaande is verwerkt, neemt u contact met mij op?

Beoordeel dit antwoord:

Waarom stuurt u niet het bewijs van de betalingen per mail naar de wederpartij?

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag