Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Beste heer/mevrouw,

Ik heb vorige week door de huisarts een mirena spiraal laten inzetten. Ik heb deze zelf opgehaald bij de apotheek en daar betaald. Helaas is de spiraal niet 'goed' gezet en werd ik doorverwezen naar de gyneacoloog. Deze trof de spiraal niet aan in de baarmoeder, en ik het het verloren.

Nu heeft de huisarts mij verwezen naar de gyneacoloog om alsnog de spiraal te laten inzetten, en wederom zal dit op mijn eigen rekening komen te staan. Ik ben niet aanvullend verzekerd, dus de zorgverzekeraar meent niets voor mij te kunnen betekenen. De huisarts treft ook geen blaam, en meent ook niets te kunnen vergoeden voor mij.

Dit betekent dat ik zelf tweemaal voor dezelfde kosten (de spiraal) ga opdraaien, en dit lijkt me niet correct, want in principe treft mij ook geen blaam. Wat kan ik doen?

Geachte vragensteller,

Mocht er sprake zijn van een medische fout bij het plaatsen van de spiraal, dan kunt u de kosten voor het opnieuw plaatsen van de spiraal verhalen op de aansprakelijke arts. U hoeft dan dus niet zelf voor de kosten op te draaien.

Om te kijken of en in hoeverre er sprake is van een medische fout, raad ik u aan een letselschadespecialist in te schakelen. Deze kan dit (in samenspraak met een medisch adviseur) beoordelen en u helpen bij het verhalen van uw schade.

Mocht u dat wensen, dan help ik u graag. U kunt dan contact met mij opnemen.

Voor alle duidelijkheid, mocht er inderdaad sprake zijn van een medische fout, dan dienen de kosten van de letselschadespecialist door de aansprakelijke partij te worden vergoed. U kost het niets. Bovendien breng ik vaak weinig tot geen kosten in rekening, mocht de zaak niet slagen.

Ik wens u veel succes!

Beoordeel dit antwoord:

Wat u ook kunt doen is een klacht neerleggen bij de Ombudsman Zorgverzekeringen (SKGZ). Hiervoor is het wel noodzakelijk dat uw verzekeraar al een beslissing heeft genomen over het dubbel in rekening brengen van de kosten en u om een heroverweging heeft gevraagd van deze beslissing. SKGZ kan bekijken of er wellicht valt te bemiddelen in de kwestie. Mocht dat niet tot de mogelijkheden behoren, kan de klacht worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Zorgverzekeringen.

Veel succes toegewenst!

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag