Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
De goederen zijn 20 oktober opgehaald in Nederland en op 22 oktober aangekomen in Kiev, Oekraine, Bij opening van de verpakking bleek dus dat het niet goed was. Op 24 oktober is de distributeur er via mail over ingelicht.
Maandag 27 oktober telefonisch contact gehad met de distributeur deze weigert de goederen terug te nemen en de 1600 euro te vergoeden, en dan spreken we nog niet over de transportkosten.
Distributeur gaf aan dat hij al sinds maart de goederen bewaarde, Maar ik ga ervan uit als dat niet zou kunnen hij dit allang had moeten aangeven. Op de site van de distributeur zijn er geen leveringsvoorwaarden te vinden. Wat zijn de mogelijkheden.
De vraag is natuurlijk of de geurzakjes zich al in een slechte staat bevonden of dat is gebeurd tijdens het vervoer. De volgende vraag is of dan de reis is verzekerd? Dan is er nog de expeditie overeenkomst, wordt schade gevrijwaard of niet? Kunt u iets meer vertellen?
Goedenavond,
U geeft aan dat de "goederen zijn opgehaald". Dit doet mij vermoeden dat u zelf - voor eigen risico - het transport heeft geregeld. Dit doet uiteraard niets af aan het feit dat de producten deugdelijk moesten zijn, echter maakt dit uw positie wat lastiger.
Toen de transporteur de goederen bij de leverancier heeft opgehaald, zijn de goederen toen nagekeken en akkoord bevonden? Is hier op dat moment iets over gezegd en/of ondertekend? Was er op het moment van aflevering enige aanleiding te twijfelen over de staat van de inhoud (was de verpakking beschadigd/nat/open)?
Zoals u ziet zijn er erg veel variabelen die een rol spelen. Neemt u gerust vrijblijvend contact met mij op mocht u nadere hulp wensen.