Stel vraag

Particulier


Vorige week kreeg ik een brief van mijn (schade)verzekering mij. waarin men mij verzocht om binnen 14 dagen een bedrag van € 2008,15 te voldoen. Mocht ik hier niet toe in staat zijn dan kon ik contact opnemen om een betalingsregeling te treffen.

Het geval was dat men in de periode oktober 2012 tot augustus 2014 de maandelijks te betalen premie voor 1 van de 2 auto's die in ons bezit zijn abusievelijk had afgeschreven van een foutief rekeningnummer. De eigenaar van dit rekeningnummer heeft om een of andere reden blijkbaar niets gemerkt want hij heeft pas afgelopen augustus aan de bel getrokken.

Door het systeem van volautomatische incasso-afboekingen heb ik nooit gemerkt dat er voor deze ene auto geen afschrijvingen hebben plaatsgevonden. Van de andere auto en de inboedelverzekering heeft men wel premies geincasseerd.

Ik heb een brief geschreven aan zowel directie als hoofd afdeling debiteuren dat ik het niet eens was met het verzoek tot betaling. Men zou hier binnen 10 dagen op terugkomen

Mijn vraag aan u : Kan men mij nu zo maar verplichten om alsnog voornoemd bedrag te voldoen ondanks dat het duidelijk een fout van de verzekeringsmaatschappij is geweest?

U heeft een autoverzekering afgesloten, maar kennelijk is de premie hiervan van een verkeerde rekening afgeschreven. Uiteraard is het vervelend dat u nu alsnog moet betalen, maar u kon natuurlijk begrijpen dat u premie moest betalen. Als ik u was zou ik medewerking verlenen en eventueel een betalingsregeling met de verzekeraar afspreken.

Veel succes!

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag