Stel vraag

Particulier


Mijn paard heeft een ontstoken kieswortel, dit is vastgesteld door een deskundige.
Het advies is operatief verwijderen.
Ik ben sinds 30 oktober jl overgestapt naar een andere paardenverzekeraar zonder keuringen ed omdat ik al verzekerd was.
Nu blijkt dat mijn huidige verzekeraar niet wil vergoeden omdat de kies al langere tijd geleden afgebroken blijkt te zijn.
Maar ze moet onder het mes vanwege een acute ontsteking en niet voor de afgebroken kies.
Kan ik hier iets mee?

Helaas is er geen antwoord op uw vraag te geven, zonder inzage in de polisvoorwaarden en de medische gegevens van het paard. Ik adviseer u dan ook goed de polisvoorwaarden en de correspondentie van de verzekeraar naast elkaar te leggen.

Mocht er echt sprake zijn van een ander probleem dan de afgebroken kies, dan kan ik mij voorstellen dat het standpunt van de verzekeraar niet houdbaar is. In dat geval zou u bezwaar kunnen maken tegen de beslissing van de verzekeraar

Beoordeel dit antwoord:

In aanvulling op het correct antwoord van mevrouw Smit is het de vraag of er bij uw "oude" verzekeraar mogelijk sprake is van een uitlooprisico en daarom als uw nieuwe verzekeraar niet hoeft te betalen mogelijk uw oude verzekeraar moet betalen.
Ik heb ervaring met paardenzaken en verzekeringsrecht. Als u wilt kunt u vrijblijvend met mij contact opnemen om u verder te helpen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Hartstikke fijn voor uw snelle reactie beide.
Mijn polisvoorwaardes heb ik doorgenomen en hieruit ivm ziektekosten haal ik er alleen uit dat de 1e maand na afsluiten problemen van de luchtwegen zijn uitgesloten en de 1e 2 maanden kreupelheden zijn uitgesloten.
Overige gevallen zijn per direct in de verzekering.

Ik heb een schrijven van mijn oude verzekeraar ontvangen met daarop de duidelijke mededeling dat de polis is ontbonden en dat verdere aanspraak niet toepasselijk is.

Het gaat echt duidelijk om een ontsteking in de kieswortel en niet om de gebroken kies.

Heel erg fijn dat ik nu weet waar ik terrecht kan, mijn dank.


Het lijkt er dan inderdaad op dat u bij de nieuwe verzekeraar moet zijn. Ik adviseer u dan ook geen genoegen te nemen met een afwijzing.

Beoordeel dit antwoord:

Graag gedaan. Ik wens u veel succes toe, en mocht u hulp nodig hebben bij de onderhandelingen met de verzekeraar, dan kunt u direct contact met mij opnemen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag