Stel vraag

Particulier


Wat als blijkt dat ik door een fout van mijn verzekeraar niet verzekerd bleek te zijn op het moment dat het RDW een controle deed. En ik hierdoor 2 maal 400 euro aan boete krijg (we hebben 2 auto's) Totaal 800,- Ik heb een mail waarin de verzekeraar aangeeft de premie te incasseren zodat die bij binnenkomst na 24 uur in zou gaan. Het bedrag werd niet geïncasseerd dus besloot ik na 2 weken zelf het bedrag over te maken. Hierdoor ging de verzekering alsnog in. In die tussen periode kreeg ik de boete. Het RDW verwijst naar een artikel 35 en toen ik dit bij het verzekeringsbedrijf aangaf moest ik een art. 35 aanvragen. Maar die zal niet helpen aangezien ik niet verzeker was op de controle datum door de verzekeraar. Verder erkennen zij niet de fout. Nogmaals in de mail stond nadrukkelijk: De nog openstaande premie zal door ons geëincaseerd worden. Ik kom er niet meer uit. Ik hoop dat u mij kunt helpen. Buiten het feit dat het een belachelijk hoog bedrag is kom ik hierdoor echt in de problemen. Alvast heel eg bedankt. Groeten

Wat ik mis in het verhaal is waarom de premie niet is geïncasseerd. Heeft uw verzekeraar de opdracht niet uitgevoerd, of is die mislukt omdat er bijvoorbeeld geen saldo was? Dit vind ik wel essentiële informatie die bij het plaatje hoort.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Allereerst hartelijk dank voor uw reactie en de genomen moeite. Tevens leerzaam. De kwestie is ontstaan door mijn nalatigheid vanwege een betaal achterstand. Door privé problemen had ik niet door dat ik achter liep met de betalingen en werden mijn schade verzekeringen afgesloten. Omdat ik ook een zorg verzekering bij de zelfde maatschappij had lopen heb ik betalingen door elkaar gehaald. Er waren in die maand 4 afschrijvingen van meer dan 2 maal de premie waardoor ik dacht dat de achterstand was gecorrigeerd. Achteraf dus niet of te laat Na dit via telefoon en mail uitgelegd te hebben besloot de verzekeraar bij hoge uitzondering de verzekeringen te heropenen vanwege mijn nette betaal verleden en omdat ik al ruim 13 jaar vaste klant was met 7 verzekeringen. In een reactie mail gaf de verzekeraar aan dat ze het openstaande bedrag zouden incasseren en dat na 24 uur de verzekering weer actief werd. Het saldo op mijn rekening was geen probleem en heb hier ook geen melding over gehad van bank of verzekeraar. Dit kan ik aantonen doormiddel van mijn afschriften. Mocht u nog meer info nodig hebben hoor ik dit graag. Groeten,


Toen ik uw verhaal de eerste keer las dacht ik dat de verzekeraar na incasso de verzekering weer per datum royement zou laten ingaan. Nu ik het nog een keer lees, twijfel ik of ik dat goed heb. Is er dus afgesproken dat de verzekering per royementsdatum hersteld zou worden? Zo ja, dan had u dus geen onverzekerde periode. Zou de verzekering opnieuw ingaan per datum nieuwe opmaak? Dan had u sowieso een onverzekerde periode gehad. Of optie drie, zou de nieuwe verzekering ingaan binnen 24 uur nadat de verzekeraar de betaling had ontvangen? Dan had u ook een onverzekerde periode gehad. Maar als de verzekeraar direct had geïncasseerd (of u had verteld dat zelf betalen sneller zou zijn), was deze tot een minimum beperkt gebleven.

Zoals u ziet, het uiteindelijke antwoord hangt van veel variabelen af. Hopelijk kunt u hier weer een stapje verder mee.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag