Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb 10-6-2015 mijn abonnement verlengt bij een telecom maatschappij.

Mijn abonnement is pas op 7-7-2015 ingegaan, nu hebben ze in de maand Juli het abonnement geld van mijn vorige abonnement geïncasseerd tot 7-7-2015 en in de maand Augustus hebben ze van 7-7-2015 tot het einde van de maand en de maand Augustus geïncasseerd.

Ik heb daar over gebeld en het blijkt een nieuwe regel te zijn van hun alleen ze hebben mij daar van tevoren niet over geïnformeerd. Ook in de algemene voorwaarden van hun kan ik daar niks over terug vinden.

Is dit eerlijk wat ze doen?

Of is de telecom provider nu in gebreken omdat ze het niet van tevoren hebben verteld of in de algemene voorwaarden hebben staan.

Ik zie geen juridisch probleem in deze handelswijze. Dat het vervelend is dat u nu ineens een langere periode ineens moet betalen begrijp ik, maar daarentegen heeft u in juli minder hoeven te betalen. Het was wellicht netjes geweest als de provider van te voren had aangegeven dat zij op deze wijze factureren, maar zij zijn niet in gebreke nu zij dit niet hebben gedaan.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag