Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Geachte heer./mevr,

Ik heb afgelopen week een uitgebreid spiegelreflex camera verkocht particulier.
Deze set was zo goed als nieuw.

De mevr die hem kwam kopen had er totaal geen verstand van en heeft dus een vriendin meegenomen (die er zogenaamd wel verstand van had) Duidelijk was te zien dat ze dat niet had.
Heeft overal aan de lens zitten draaien en op knoppen lopen drukken. Op een gegeven moment stond de camera op automatisch en de lens op manual. Ze heeft toen zo hard gedraaid dat er mogelijk toen iets mis ging.

Daarna heeft die vriendin nog proeffoto's gemaakt en alles was goed, daarom hebben ze hem ook gekocht.
Vervolgens krijg ik 2 dagen later een bericht dat de autofocus kapot is en dat ze de camera terug komen brengen en hun geld terug willen.
Dit vind ik absurd, een camera die hartstikke goed werkte zelfs bij mij thuis. Dat is de reden dat ze hem gekocht hebben.
Nu willen ze hun geld terug en een kapotte dure camera teruggeven.

Wat kan ik hier als verkoper mee?

Met vriendelijke groet,

Als er niets mis was met de camera en de koper heeft deze camera goed bevonden (en dat blijkt), waarbij er ook is gekeken door iemand die er verstand van heeft dan kan de koper zich niet zomaar op het standpunt stellen dat de camera kapot was. Dit komt voor rekening en risico van de koper. Voor overleg kunt u rechtstreeks contact met mij opnemen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag