Particulier
Mocht dit nou niet lukken, ben ik mijn geld dan kwijt of is de verzekeraar hier voor verantwoordelijk?
Nou, ik vind dat de verzekeraar u eerst had moeten informeren of uw iban nummer klopte. Dat kost een belletje . Juridisch is dat ook zo.
De verzekeraar heeft uitbetaald op het door u aangewezen rekeningnummer, dus de maatschappij heeft niets verkeerd gedaan. Dat zij nu voor u het geld proberen terug te halen siert hen.
Mevrouw Ferwerda vind wellicht dat de verzekeraar u had moeten bellen, maar zoals zij al zegt, dat is slechts haar mening. De juridische onderbouwing van die mening verneem ik graag.
Reactie van de vraagsteller
Het Door mij opgegeven iban nr was mijn bsn nr. Dit is geen geldig iban nr. De verzekeraar heeft hier zelf een geldig iban nr. Van gemaakt.
Dat zijn normale zorgplichten jegens de cliƫnt, verzekerde, als er gerichte twijfel is of moet bestaan, zoals in dit geval, over de juistheid van een bankrekeningnummer. Schending van de zorgplicht levert wanprestatie op.