Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


In december 2015 ben ik bij de kaakchirug geweest voor het verwijderen van een verstandskies. Deze verstandskies zou tegen een andere kies drukken en zodoende mijn pijn in de kiezen veroorzaken.

Het verwijderen van de verstandskies was een heel gevecht voor de kaakchirug, ik heb zeker 45 min in de stoel gelegen.

Enkele weken later ben ik weer bij de tandarts geweest omdat de pijnklachten niet weg waren. Blijkt nu dat er een krater ontstaan is in het tandvlees en dat de tandhalsvan de laatste kies bloot ligt. De tandarts heeft mij doorverwezen naar de parodontoloog voor een poging mijn achterste kies te kunnen behouden.

De parodontoloog heeft een behandelplan opgesteld. Als het niet lukt met een grondige schoonmaak, er zit namelijk een ontsteking in de tandvleeswond, dan moet de wond opengemaakt worden. Herstelt het tandvlees dan nog niet dan moet de achterste kies ook getrokken worden.

De kosten voor de hele behandeling lopen als snel richting de 1000 euro.

Vraag is nu kan ik de kaakchirug aansprakelijk stellen voor de ontstane problemen na deze verwijdering van de verstandskies?

Allereerst veel sterkte toegewenst. Hopelijk helpt de behandeling bij de parodontoloog en herstelt uw tandvlees.

U vraagt zich af of u uw tandarts aansprakelijk kunt stellen. Dit is mogelijk als er sprake is van een beroepsfout. Deze vraag is niet eenvoudig te beantwoorden. Bij tandheelkundige behandelingen kunnen er complicaties ontstaan en kan het niet goed gaan. Daar is de tandarts niet per se aansprakelijk voor. De tandarts is alleen aansprakelijk als hij ook echt iets fout heeft gedaan.

Om te beoordelen of de tandarts iets fout heeft gedaan is het nodig dat uw tandheelkundig dossier wordt beoordeeld door een tandheelkundig adviseur / specialist. Op basis daarvan kan de juridische haalbaarheid van een letselschadezaak worden bepaald.

Mocht u wensen dat de haalbaarheid van een zaak wordt beoordeeld, dan kunt u hiertoe contact met mij opnemen. Ik werk samen met een aantal goede en deskundige adviseurs.

Ook kunt u er voor kiezen om een klacht in te dienen, mocht uw tandarts hierbij aangesloten zijn, dan vindt u op de volgende website meer informatie hierover: https://www.allesoverhetgebit.nl/alles-over-de-tandartspraktijk/wat-als-u-niet-tevreden-bent/

Ik wens u veel succes!

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag