Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb in april 2015 ons abonnement bij een internetaanbieder opgezegd omdat we veel last hadden van storingen.

In mei 2015 was het signaal weg en toen heb ik de hardware afgekoppeld en opgestuurd naar het aangegeven adres.

14-10-2015 kreeg ik een e-mail dat ik de hardware nog niet retour heb gezonden en of ik dit binnen 2 weken wil doen.

Ik heb direct terug gemaild dat ik dit reeds gedaan heb en of ze zo voldoende geïnformeerd zijn.

De volgende mail kwam op 7-1-2016 met het verzoek om een kopie van het verzendbewijs op te sturen.

De verzending was op dit moment 8 maanden geleden en het verzendbewijs onvindbaar.

Mijn vrouw heeft toen proberen te bellen naar de internetaanbieder en dit lukte na 2(!) dagen proberen.

Ze gingen kijken wat ze voor ons konden doen…

18-2-2016 was er weer een mail, ditmaal met een factuur van €368,- voor het niet retour zenden van de hardware.

Dit slaat kant noch wal, aangezien we de hardware direct retour gezonden hebben!

Het bedrag is 23-2-16 via automatische incasso afgeschreven maar ik heb het direct teruggeboekt.

Moet ik dit betalen?

Het is aan u aan te tonen dat u het verzonden hebt, en helaas zal dit lastig zijn omdat u de bon kwijt bent. U kunt proberen het geld terug te vorderen, als zij niet mee willen werken dan, is de enige optie om het bij een rechter voor te leggen en hier het verzoek neer te leggen met het terug vorderen van het geld. Mocht u verdere hulp en of advies wensen, mag u gerust contact met mij opnemen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag