Stel vraag

Particulier


ik heb een kleine operatie gehad, helemaal boven aan mijn neus. Er zat hier een klein bultje en na doorverwijzing van de arts is deze in het ziekenhuis verwijderd. Pas geleden de rekening ontvangen die schrikbarend hoog was (en dat voor 10 minuten werk). Nou heb ik daarnaast ook nog eens een hoog eigen risico, dus de rekening zal voor mijn kosten komen. Nou is het zo dat het bobbeltje ook nog eens terug gekomen is, dus en ik ben veel geld kwijt en het bobbeltje is terug, dubbel pech. Maar is er iets te doen waardoor ik (een deel van) het bedrag niet zou hoeven te betalen. Doordat de operatie niet gelukt is ??

Ziekenhuizen weken tegenwoordig met zogeheten zorgproducten. Dit zorgproduct omvat alle zorg voor een bepaalde zorgvraag binnen een periode van 365 dagen. U kunt binnen die termijn dus terug naar de specialist, binnen datzelfde zorgproduct (en dus binnen dezelfde factuur). Uitzondering hierop is wanneer blijkt dat er toch sprake is van een andere zorgvraag, of als de specialist aantoonbaar zoveel meer werk aan u heeft gehad dat een aanvullende factuur redelijk is. Overigens kan uw zorgverzekeraar u nog veel beter over deze zaken informeren dan ik.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag