Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


In november heb ik bij Malaysian Airlines een ticket geboekt van Amsterdam naar Kula Lumpur. Vervolgens vind ik een paar weken later zelf uit dan mijn ticket is omgeboekt van London naar Kuala Lumpur omdat de bestemming Amsterdam is opgeheven. Na informeren bij de klantenservice van Malaysian Airlines krijg ik bevestiging dat mijn ticket is gecanceld en dat ik mijn geld terug krijg, binnen 6 tot 8 weken. Inmiddels zijn we 14 weken verder en heb ik nog niets ontvangen. Ik heb een aantal malen nog geinformeerd naar de status maar ik krijg slechts als antwoord dat ik moet wachten. Ik heb vervolgens Visa gevraagd maar deze kunnen niets doen omdat het geen product maar een dients betreft. Ook mijn reisverzekering zegt dat dit niet onder de voorwaarden valt. Het ECC kan niets doen omdat het geen Europees bedrijf betreft. Is er nog iets dat ik kan doen anders dan een advocaat in Maleisie inhuren?

Het is afhankelijk van waar u geboekt hebt. Is dit via een andere partij, dan dient deze partij u de kosten te terug te betalen. Is dit de luchtvaartmaatschappij zelf, dan dient deze dit te doen. Welke stappen er nu genomen dienen te worden is zo lastig te zeggen zonder mij er in verdiept te hebben. Wel is duidelijk dat zij u de kosten moeten vergoeden als zij haar verplichtingen niet na zijn gekomen. Mocht u verdere hulp en of advies wensen, mag u gerust contact met mij opnemen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag