Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ben als particulier in het bezit van een bedrijfspand.
Wordt op dit moment verhuurd voor 2 jaar.
Eind huurperiode 1 juli 2017.
Huurder heeft nu belangstelling voor aankoop
van pand. Wil dat zonder tussenkomst van makelaar(s) etc.
Vraag: als wij het eens worden over de prijs,
wat zijn de stappen die wij hierna moeten nemen,
en welke kosten (oa. notaris, overdrachtsbelasting
...% voor bedrijfspanden?) komen voor rekening van koper en verkoper? B.T.W is niet van toepassing.

De stappen is zeker om een goede en passende koopovereenkomst te laten opstellen door een jurist en of notaris. Wat betreft de kosten is afhankelijk van een aantal factoren en kunnen niet zomaar vermeld worden. De kosten van alle partijen kunnen ook onderling worden afgesproken en kunnen zowel voor 1 als beide partijen komen. En het is zeker van belang dat u gebreken vermeld en of verhelpt zodat u aan uw informatieplicht hebt voldaan. Mocht u verdere hulp en of advies wensen, mag u gerust contact met mij opnemen.

Beoordeel dit antwoord:

U moet een koopovereenkomst opstellen. Welke kosten voor wie zijn, moet u samen afspreken. Doorgaans komen de kosten van de notaris en overdrachtsbelasting voor rekening van de koper. U moet vaste lasten verrekenen en de koper zal bepaalde garanties willen. U, op uw beurt, wil natuurlijk uitsluiten dat de koper u na de verkoop nog aan kan pakken voor gebreken die de koper zelf had kunnen vaststellen. U moet dit soort contracten niet zelf opstellen, een jurist is daarbij noodzakelijk. De problemen bij een onvolledig of onduidelijk contract kunnen hoog oplopen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag