Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Al drie jaar lang is er geen volledig bestuur meer van onze beroepsvereniging. Alleen de penningmeester, een lid en een ad-interim voorzitter nemen nog zitting in het bestuur (moet minimaal 5 leden hebben). Al die tijd is er geen ledenvergadering belegd en zijn de jaarverslagen niet besproken/gemaakt.
Wat kan ik als lid van deze vereniging doen aan deze wantoestand? Kan ik het bestuur officieel in gebreke stellen, wat zijn de gevolgen en hoe doe ik dat?
Wat kan ik als lid van deze vereniging doen aan deze wantoestand? Kan ik het bestuur officieel in gebreke stellen, wat zijn de gevolgen en hoe doe ik dat?
U kunt het bestuur hierop aanspreken en haar schriftelijk in gebreke stellen sommeren om binnen een redelijke termijn (bv. een maand) een vergadering bijeen te roepen, waarop de benoeming van drie bestuursleden en het vaststellen van de jaarvergadering staat. Indien het bestuur dit nalaat, dan kunt u afhankelijk van wat hierover in de statuten/reglementen van de vereniging staat zelf of tezamen met enkele andere leden een vergadering bij roepen, waarop de voormelde onderwerpen worden behandeld.
Reactie van de vraagsteller
dank u wel voor uw reactie!