Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


In ons nieuwe huis is vorige week een voordeur geplaatst. Deze deur kost 3.000.
Nu is door de fabrikant een fout gemaakt bij de vervaardiging van de deur. Er zijn 3 gaten voorgeboord die er niet horen te zijn.

De winkelier die de deur heeft geplaatst heeft aan de fabrikant doorgegeven wat er aan de hand is en mij medegeldeeld dat de fabrikant zal komen om de gaten te dichten.

Mijn vraag:

Moet ik akkoord gaan met herstel door de fabrikant of kan ik een nieuwe deur eisen van de winkelier. (die moet het dan maar verder met de fabrikant uitzoek vind ik)?? Je gaat ongetwijfeld zien dat er gaten in de deur hebben gezeten en dat vind ik voor zo'n nieuwe deur niet acceptabel.

De winkelier heeft u de deur verkocht en zij dienen te zorgen voor een oplossing en of vervanging. Er is een oplossing geboden. Echter is de vraag in deze of dit inderdaad een goede oplossing zal zijn. Als blijkt dat dit niet het geval is, dan kunt u eisen dat er een vervangend product wordt geleverd dat wel aan uw verwachtingen voldoet. Dit zou in principe al geeist kunnen worden. Echter zou ik eerst afwachten of dit de gegeven oplossing ook een oplossing is. Mocht u verdere hulp en of advies wensen, mag u gerust contact met mij opnemen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Dank voor uw heldere antwoord.
Eén hele korte vraag tot slot: Kan ik een deel van de kosten (bijvoorbeeld 10%) achterhouden totdat het probleem correct en naar tevredenheid is opgelost?


Normaliter kan dit niet. Maar zorg wel dat communicatie veelal per mail gaat. Dit kan namelijk dienen als bewijslast op het moment dat het een zaak zou moeten worden via de rechter. Makkelijker bewijslast dan via mondeling aangezien het dan vaak een welles nietes spelletje wordt. Maak ook foto's van de gebreken als bewijslast.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag