Stel vraag

Particulier


In 2014-2015 hebben we onze eigen woning gerenoveerd.

Onze Belgische aannemer heeft nieuwe kozijnen geplaatst (niet Komo-gekeurd) die niet waterdicht blijken te zijn: bij regen en wind komt er water door naar binnen, met tot nu toe lichte verfschade tot gevolg. Ook blijkt de dakconstructie (Unilin-platen) niet winddicht: met name in de woonkamer is tocht hinderlijk. Met een warmtecamera is inmiddels vastgesteld dat de in ons aanneemcontract opgenomen isolatiewaardes (Rc 4.5) niet gehaald kunnen worden.

De verbouwing is in Oktober 2015 opgeleverd en destijds zijn de gebreken aan de kozijnen al vernoemd. Wel hebben we in de afwikkeling van de oplevering deze 2 punten al "afgesloten" toen we ten onrechte dachten dat eea hersteld was. In de aanneemovereenkomst is 10 jaar garantie opgenomen.

We hebben hier ondertussen meerdere (6 aangetekende) brieven gestuurd, een onafhankelijk expert ingeschakeld en de aannemer heeft de tochtstrips in de kozijnen ondertussen vervangen, maar de wateroverlast en tocht blijven. We geloven niet meer dat dialoog met de aannemer werkt.

Welke volgende stappen ondernemen we nu, om snel tot een echte oplossing te komen?

Belgisch recht is van toepassing tenzij u beiden voor het Nederlandse recht hebt gekozen. Wie heeft u geholpen met de aangetekende brieven? Indien u nu een rechtszaak wil openen zal u iemand moeten vinden die kennis heeft van het Belgische recht , de opdrachtovereenkomst en overeenkomst van aanneming van werk . De zaken die u heeft gekocht vallen onder het consumenten kooprecht.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag