Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Wij, 8 personen, zitten in een vakantiehuis in Portugal. We zijn hier op vrijdag 6 oktober aangekomen en voor een week lang was alles prima. Precies een week later op vrijdag 13 oktober begon de ellende. De elektriciteit viel uit en soms ook het hete water. De eigenaar zit in Engeland maar hij heeft een tussenpersoon hier in Portugal. Zij heeft meteen actie ondernomen en 2 loodgieters langs laten komen. Zaterdag, zondag en maandag weer dezelfde problemen en dit ook direct gemeld bij de eigenaar.
De loodgieters zijn al die dagen langs geweest maar wat zij verholpen hebben weten we niet. Want de nacht van maandag op dinsdag, 4.15, stond ineens de benedenverdieping blank. De boiler was geklapt. De tussenpersoon was hier binnen 15 minuten en bood ons een kleiner, minder luxueus huis aan. Hotels zouden vol zitten. Wij kozen ervoor om in het huis te blijven, we hadden inmiddels om 5.30 al het water opgedweild, want we hadden geen zin om al onze spullen in te pakken en te verkassen naar een veel minder luxe huis. De volgende dag kwamen, dezelfde, loodgieters en hebben een nieuwe slang op de boiler gezet. Maar de volgende nacht was het om 2.45 bingo. Weer overal water. Dit keer waren het de buizen die naar de boilers toelopen. Weer de tussenpersoon erbij, 1.5 uur gedweild en de optie om te verkassen. Niet gedaan. Vanmorgen is er een andere loodgieter langs geweest, een Nederlands meneer. Hij schrok van de staat van de boilers. We hadden een flinke brand in het huis kunnen hebben...... Er zit geen stop op de boilers indien er lekkage is. Verder slechte bedrading en hij zei dat hij kon zien dat dit al eerder gebeurd was..... Hij heeft alles gemaakt en nu hopen we dat we de laatste 2 nachten ongestoord kunnen slapen. Mijn vraag is, kunnen we iets verhalen op de eigenaar en hoe moeten we dit aanpakken.?

Geachte vragensteller,

Jammer dat uw vakantie zo heeft moeten verlopen. Wat u zou kunnen eisen is een compensatie voor de derving van uw vakantievreugde. Het geheel is niet naar behoren verlopen. De overlast zou overmacht kunnen opleveren voor de eigenaar. Daar nu blijkt gaat het hier om achterstallig onderhoud en dán vervalt de overmacht. Wat inhoud dat u een geschilpunt kun aankaarten bij de eigenaar van de woning.

U zou een aansprakelijkheidsstelling kunnen aanvoeren met een wanprestatie voor achterstallig onderhoud waardoor u compensatie kunt vragen voor de derving van uw vakantievreugde.

Hopelijk bent u bij deze in goede orde geinformeerd. Mocht u nadere info wensen, dan mag u mij direct benaderen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag