Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Beste heer/mevrouw,

In maart dit jaar heb ik bij een telecomprovider een mondelinge contract afgesloten voor een abonnement met WIFI en televisie. Er is vanaf toen van alles misgegaan. Ik zal hieronder het bericht kopiëren die ik ook naar die telecomprovider heb gestuurd om het verhaal duidelijk uit te leggen.

Maart dit jaar heb ik jullie opgebeld om te vragen over jullie internet en televisie diensten voor een nieuw pakket bij mij thuis. Er is gecheckt of jullie bij mij deze diensten kunnen leveren en uw medewerker bevestigde dat dit wel degelijk kon. Zodoende een aanvraag bij jullie gedaan. Na een aantal weken nog niks te hebben ontvangen, gebeld naar de klantenservice en te horen gekregen dat er niks terug te vinden was van een aanvraag bij jullie, als een spook in jullie systeem hebben jullie niks kunnen terug vinden van mij. Zonde van mijn tijd en energie. Ik zou hier een terugkoppeling over krijgen, tot op heden niks over vernomen. Aanvraag opnieuw gedaan, pakket ontvangen. De aansluiting werkte echter niet en ontzettend veel keren met jullie aan de telefoon gezeten. Uiteindelijk zou er een monteur binnen 2 werkdagen komen, maar die verscheen pas anderhalve week later. Monteur gekomen, alsnog geen internet. Wat de monteur wel heeft gedaan, is de internetverbinding van mijn buren (woon boven een winkel), afgesloten waardoor zij bijna 2 weken zonder internet hebben gezeten en daardoor ook geen pindiensten konden leveren aan de klanten. Dit werd mij natuurlijk niet in dank afgenomen.
Maar volgens jullie moest deze winkel dit maar zelf oplossen met hun eigen provider.
Ondertussen had ik nog steeds geen internet en tv en nog een probleem extra met mijn buren. Weer meerdere malen met de klantenservice aan de telefoon gezeten. Uiteindelijk bleek dat mijn internetverbinding beneden bij mij in de steeg zit waardoor ik onmogelijk boven signaal zou kunnen ontvangen. Terwijl mij aan de telefoon in het eerste gesprek is gevraagd: 'Heeft u een telefoonaansluiting in uw huiskamer'? Waarop ik antwoordde ja die heb ik en waarop de medewerker antwoordden: dan moet het goed komen. En nog 'technisch' is gecheckt of er bij mij internet geleverd kon worden en dat dit geval moest zijn.
Uiteindelijk bleek dus dat ik alleen internet in mijn steeg kan ontvangen door jullie diensten en ik daarom maar extra kabels en een modem moest gaan aanschaffen om het boven te kunnen ontvangen. Wat op ongeveer 150E zou komen, wat ik uit eigen zak zou moeten betalen. Dit was natuurlijk niet de afspraak en als ik het niet op een normale manier geleverd kon krijgen wilde ik het contract ontbinden. Dit ging natuurlijk ook niet zomaar, uiteindelijk gelukt. Maar alsnog een rekening gekregen van 70.87 voor de aansluitkosten en diensten ( welke dan precies?). Hier tegen in verweer gegaan en om een coulance gevraagd. Vervolgens een telefoontje gekregen van een medewerker die mij op een nogal denigrerende manier vertelde dat ik maar blij moest zijn dat het contract al was beëindigd en dat ze niet ook nog eens de kosten gaan vergoeden.
Nu een brief gekregen van een incassobureau met een rekening van 143E. In verweer gegaan, maar uiteraard een afwijzing, medewerker opgebeld die mij net verteld dat het enige wat ik kan doen is opnieuw in verweer gaan en eerlijk aan mij verteld dat dat waarschijnlijk toch geen zin heeft omdat zij alleen luisteren naar waarom de telecomprovider de coulance heeft afgewezen.

Heb het verhaal nog enigzins ingekort. Maar ik hoop dat nadat jullie dit hebben gelezen wat ongeveer de kwestie is. Ik voel mij totaal niet serieus genomen. Er zijn beloftes en afspraken gedaan die niet zijn nagekomen. Daardoor heb ik al die maanden zonder televisie en internet gezeten, maar krijg ik wel een factuur bij een deurwaarder. Terwijl er zoveel mis is gegaan, van de verdwenen aanvraag tot aan het pin probleem van mijn buren, tot aan het niet kunnen leveren wat er beloofd is.

Ik ben letterlijk radeloos, ik wil zo graag dat dit opgelost wordt uit principe en om dit te voorkomen voor andere klanten in de toekomst. Ik hoop oprecht dat jullie mij hierbij kunnen helpen.


Alvast vriendelijk bedankt.

Als men tekort komt in de nakoming van een overeenkomst, valt daar veel voor te zeggen tegenover de provider. Ook het geven van niet correcte adviezen kán een argument zijn om in verweer te komen. U zou uiteraard tegen de vordering in verweer kunnen gaan, daar de provider wél adequaat moet reageren of afwijzen. Men kan het niet met zo weinig woorden afdoen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag