Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb een dispuut met mijn mobiele telefoon provider. Ik ben het met een bepaalde rekening niet eens en heb dat gemeld. Provider heeft inmiddels mijn nummer afgesloten en mij een ingebrekestelling gestuurd. Prima allemaal, ik wacht een rechtzaak met vertrouwen af.
Maar waar het me nu om gaat is dat provider de abonnementskosten blijft incasseren via de automatisch incasso. Zij leveren aan mij geen diensten meer en menen toch te mogen incasseren. Dat klopt toch niet? Ik heb meermaals verzocht met mij in gesprek te gaan om dispuut op te lossen, maar enige dat ze doen is zeggen dat ik moet betalen.
Nogmaals: het gaat er hier niet om dat ik het bedrag niet kan betalen en of het terecht is dat ik het als dispuut heb gesteld, maar of die incasso zonder dat daar diensten tegenover staan zomaar door mag lopen?

De provider heeft volgens de algemene voorwaarden de dienstverlening opgeschort maar dit leidt niet tot het gevolg dat u de opgeschorte diensten niet meer hoeft te betalen! Opschorting wordt gebruikt als stok achter de deur om de schuldenaar aan te zetten tot betaling en bovendien is er een verschil van mening:

De dienstverlening meent dat u als eerste in verzuim bent geraakt en dus schadeplichtig bent, u andersom. Totdat u er samen uitkomt of bij de rechter zal dit zo blijven.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag