Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Een jaar geleden hebben wij een volledige pvc click vloer gekocht,deze heb ik zelf in de gehele woning gelegd in ruim 3 maanden tijd( groot huis) gewoon op de betonvloer, en zat een ondervloer vast aan de pvc click vloer. Hier en daar begonnen er kleine putjes in de vloer te ontstaan,alsof je kopjes op plavuizen liet vallen. Probleem neer gelegd bij de winkel, en de volledige vloer werd zonder pardon vervangen, zelfs zou de nieuwe vloer gelegd worden door een erkend bedrijf. Inmiddels is de betonvloer op alle verdiepingen volledige geëgaliseerd door een erkend bedrijf,en de nieuwe click vloer gelegd door een ander erkend bedrijf. Binnen 3 uur na het leggen van deze ( 2e ) nieuwe vloer, vinden wij opnieuw hier en daar een putje in de vloer. Met name op plekken waar niet gelopen word,bv langs muren, onder tafel, kast, stoel en radiatoren. Na meerdere experts te hebben gehad, word nu door de fabrikant onze vloerclaim afgewezen. Nadat er was vastgesteld dat aan alle voorwaarden van de leginstructie is voldaan, en er geen overtredingen hierin waren geconstateerd. Het betreft hier een vloer, volledig pvc click, hoogste slijtklasse en levenslange garantie. Wij zitten nu inmiddels een jaar in de zooi, en wij zijn benieuwd waar wij recht op hebben. Vriendelijke groeten

De vloerenlegger is verantwoordelijk voor de gebreken. Als hij niet wil of kan herstellen dan kunt u de koop (gedeeltelijk) ontbinden. U hoeft niet te accepteren dat na enkele pogingen de vloer nog steeds niet goed is ook niet na de leginstructie. U heeft levenslange garantie op de vloer en ik raad u dan ook aan in gesprek te gaan met de vloerenlegger en vragen om compensatie tenzij u de vloer niet meer wilt. Komt u er alsnog samen niet uit neemt u dan contact op voor hulp. Klikt u op de button naast dit antwoord.

Beoordeel dit antwoord:

Aangezien de vloer opnieuw niet voldoet aan hetgeen u ervan mocht verwachten, kunt opnieuw verlangen dat de gebreken worden hersteld en als dit niet mogelijk is dat de vloer wordt vervangen. Maar gezien het feit dat het gebrek nu voor de tweede keer ontstaat, lijkt het erop dat het product ondeugdelijk is. Hiervoor is de leverancier eveneens aansprakelijk. Aangezien herstel niet mogelijk is en vervanging niet tot een beter resultaat leidt, raad ik aan om de koopovereenkomst te ontbinden en terugbetaling van de kostprijs van de vloerdelen terug te vorderen. Desgewenst kan ik u hiermee helpen. Neem gerust vrijblijvend en kosteloos contact met mij op om te bespreken wat ik voor u kan betekenen en wat de kosten hiervan zullen zijn.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag