Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Geachte heer/mevrouw,

ik heb online een Iphone bij een bekende electronicaketen gekocht. Door (eigen) onzorgvuldigheid is er een activeringslot op de telefoon geactiveerd. Dit activeringslot kan er alleen door de support-afdeling van de telefoonmaker eraf worden gehaald. Ik heb de support-afdeling de factuur van aankoop overlegt inclusief een afschrift van mijn credit-kaart transactie waar mee ik aantoon dat ik de rechtmatige eigenaar ben. Dat is voor hen niet genoeg gebleken en zij willen dat de electronicaketen waar ik de telefoon heb gekocht, documentatie overlegt waarin zij aantonen dat zij de telefoon op een rechtmatige manier hebben aangeschaft. Ik heb electronicaketen daarover gesproken. Zij geven aleen aan bij welk bedrijf zij de telefoon hebben aangeschaft maar kunnen verder geen documentatie aan mij leveren omdat zii geen informatie over hun bedrijfvoering met klanten delen.

Ik zit in een impasse en kan een goede telefoon van meer dan 800 euro niet gebruiken. Wat kan ik doen?

Met vriendelijke groet,

U dient de verkoper hierover aan te spreken. Weliswaar is het uw fout dat er nu een tijdelijke gebrek aan de telefoon kleeft, maar verkoper schendt zorgplichten jegens haar klanten door niet te willen meewerken aan de oplossing van het probleem. Dat kan op zich zelf weer een wanprestatie opleveren . Misschien helpt het als een jurist zich er even mee bemoeit, neemt uu anders contact op, dan kan ik de mogelijkheden bespreken.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag