Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Vanwege een aantal defecten aan mijn telefoon heb ik mijn telefoon naar een telefoonwinkel gebracht die hem zou repareren.
De telefoon werkte nog gewoon, ging aan en deed het verder goed. De microfoon werkte helaas niet hierdoor kon je niet bellen, filmen e.d. Dit was het enige wat niet werkte aan de telefoon.
Vervolgens hoorde ik niks meer van de winkel en ben toen zelf langs gegaan waar ik te horen kreeg dat de telefoon niet meer aan te krijgen was.
Toen is de telefoon opgestuurd naar een bedrijf waar zij samen mee werken omdat zij zelf tot “level 2” kunnen repareren, bij dit bedrijf kunnen ze “level 3” reparaties uitvoeren.
Volgens de telefoonwinkel zou het andere bedrijf de telefoon kunnen repareren, na een aantal weken hebben zij gebeld met de mededeling dat de telefoon niet te repareren is.
Op de site hebben zij onder het kopje aansprakelijk staan: “De ondernemer is aansprakelijk voor verlies en diefstal van het
product, de toebehoren en accessoires, alsmede voor schade
daaraan, ontstaan vanaf het tijdstip van afgifte tot aan het
moment dat de klant het product weer ophaalt.”

Kortom: ik heb mijn telefoon naar een telefoonwinkel gebracht die hem nog verder kapot heeft gemaakt en er zelfs voor heeft gezorgd dat hij niet meer aangaat, terwijl de telefoon nog werkende was op het moment dat ik hem daar af heb gegeven. Wat zou ik eventueel kunnen vragen/eisen als oplossing?

Wat voor de hand ligt is dat u kunt vragen om vervanging van een ander telefoon en als dat niet kan dan schadevergoeding. Is er een schriftelijk bewijs dat u de telefoon werkend hebt ingeleverd? Zo niet dan is het niet vanzelfsprekend dat u de schade vergoed krijgt ook niet als u aangeeft dat de ondernemer aansprakelijk is voor de schade. Ik raad u aan het bedrijf schriftelijk aansprakelijk te stellen.
Voor meer info of hulp kunt u desgewenst direct contact met mij opnemen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag