Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Mijn man is telefonisch benaderd door NLE energie. Ze zouden info opsturen maar we hebben niets ontvangen. We zagen wel dat ze vooraf al hebben geïncasseerd en wij hebben dat gestorneerd. Gebeld en gezegd dat we geen gebruik willen maken van hun diensten. Er wordt gezegd dat we er aan vast zitten. Is het niet zo dat je dit schriftelijk moet bevestigen?? Heb ze ook gemaild maar er wordt niet gereageerd. Mijn huidige leverancier Eneco heeft geen opzegging ontvangen.

Er dient een schriftelijke bevestiging te worden verstuurd naar u waarin u de mogelijkheid nog hebt om de overeenkomst te ontbinden zonder opgaaf van reden. De energieleverancier handelt hier onrechtmatig en u kunt dan ook een klacht hiertegen indienen waarin u vraagt om het geïncasseerde bedrag terug te storten en alle vervolg incasso's te stoppen.
Mocht het bedrijf geen gehoor daaraan willen geven, dan kan ik naar uw zaak kijken.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Zij zeggen dat het wel verstuurd is. En omdat de bedenktijd van 14 dagen is verstreken en wij niet hebben gereageerd zitten wij er aan vast. Mijn vraag is eigenlijk of dit zomaar kan omdat ik lees dat je bij een overeenkomst moet tekenen en sommigen zeggen dat dat niet nodig is.


Als het bedrijf zegt dat het is verstuurd dan dient het dit ook te bewijzen. Het kan zijn dat u via de mail het contract hebt ontvangen, want dat gebeurt ook wel eens. Maar dan moet u wel via de mail akkoord gaan als dit zo is afgesproken. Bent u niet gewezen op de bedenktijd dan geldt er een verlengde bedenktijd van 12 maanden en kunt u nog steeds ontbinden. Ik raad u aan formeel schriftelijk een klacht in te dienen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag