Stel vraag

Particulier


Ik heb een probleem. Ik heb een verzekeringspakket bij hen lopen deze wordt maandelijks geïncasseerd en daarbij is nooit een achterstand ontstaan. Daarbij had ik een rechtsbijstand verzekering deze werd buiten het pakket om geïncasseerd, deze is om welke reden dan ook gestorneerd, op het moment dat ik een brief kreeg van de maatschappij heb ik deze gelezen maar het is mij volledig ontschoten, uiteindelijk heb ik contact gehad met maatschappij omdat ik geen betalingskenmerk had, deze hebben ze mij gisteren gegeven en vanmorgen heb ik direct betaald (wel een maand te laat helaas).

Nu kreeg ik vanmorgen een brief van de maatschappij dat ze mijn pakket tijdelijk stopgezet hebben ivm een betalingsachterstand, ik heb direct gebeld en uitgelegd dat het niet ging om mijn pakket (inboedel, auto en aansprakelijkheid) maar om een verzekering die hierbuiten viel. Ze medewerker van de klantenservice wist mij te vertellen dat ik maandag maar contact moest opnemen met het regiokantoor dat ik beter niet kon gaan rijden en als er thuis wat zou gebeuren ik dan pech had.

Mijn vraag is, mag de maatschappijalle verzekeringen stopzetten terwijl daar wel voor betaald is? Of is de maatschappij in ovetreding en mogen ze alleen de dekking van de verzekering welke het betreft stopzetten namelijk de rechtsbijstand

Ik begrijp uit uw toelichting dat de rechtsbijstandverzekering om onverklaarbare reden is gestorneerd en niet in het pakket valt. De verzekeraar kan dan niet zomaar alle verzekeringen stopzetten terwijl die betalingen zijn voldaan. U bent dus nu wel verzekerd voor autoschade, tenzij uit de polisvoorwaarden expliciet is opgenomen dat pakket wordt beëindigd bij een achterstand maar dat lijkt me onredelijk. Ik raad u aan een klacht in te dienen bij de verzekeraar.
Mocht er een geschil ontstaan met de verzekeraar, neemt u dan contact op met mij zodat ik naar uw zaak kan kijken.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Ik heb de klacht neergelegd bij mijn verzekeraar, mijn auto staat momenteel bij de RDW ook als niet verzekerd. En met de verzekeraar kom ik geen stap verder, ze wisten mij alleen te vertellen dat ik een probleem heb als er nu iets gebeurd en dat ik dit beter had moeten voorkomen dus het eigenlijk mijn probleem is we wachten tot het binnen is en dan duurt het nog zeker een dag voor ik weer verzekerd.


Wacht u eerst de reactie af van de verzekeraar en afhankelijk daarvan kunt u desgewenst direct contact met mij opnemen voor overleg. Klikt u daartoe op de link naast dit antwoord.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag