Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


half juli is mijn partner telefonische benaderd door een bedrijf die klanten werft voor een bekende energiemaatschappij. Zonder dat zij er erg in had zitten wij nu dus aan een 5 jarig contract vast. Het energie bedrijf claimt dat wij een mail hebben gehad met daarin het contract en alle verdere informatie. Waarin dus staat dat wij vanaf die mail 2 weken bedenktijd hebben.
Mail is echter nooit ontvangen en die bedenktijd dus reeks verstreken.
Het energie bedrijf is op geen enkele manier tot reden vatbaar en ik word telkens afgepoeierd dat ik maar moet wachten en betalen. Wat zijn mijn rechten en welke stappen kan ik nog nemen om dit contract ongedaan te maken

Een beding dat een consument langer dan een jaar verbindt kan onder omstandigheden onredelijk bezwarend zijn maar dat hoeft niet. Het is bijvoorbeeld niet het geval als u een behoorlijke kortin hebt verkregen door een langer abonnement en u van te voren goed bent ingelicht ( bijvoorbeeld telefonisch) over de inhoud van de overeenkomst, de rechten en plichten. ik denk dat u akkoord bent gegaan en dat daarna u per e-mail een pakket is gestuurd dat wellicht in de spam terecht is gekomen?

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

mail is echt nooit ontvangen, heb alle mail zitten uitpluizen incl.de spambox. En die behoorlijke korting is bijzonder laag. 100 euro eenmalig korting maar wel een contract van 5 jaar. kan zo 5 andere energie aanbieders opnoemen die veel meer bieden bij een contract van 5 jaar


Is dit een zakelijk contract of particulier?

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

particulier


Dan zouden we kunnen proberen het contract te ontbinden door de voorwaarden niet te laten gelden ( niet ontvangen) en op te zeggen, en door dan daarna de voorwaarde te vernietigen wegens onredelijk bezwarend karakter,en op te zeggen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Hopelijk kunt u mij nog helpen, helaas is het weer gebeurt alleen nu bij een andere energie maatschappij. Wederom via een telefonische verkoop waarbij heel onduidelijk was dat het om een contract ging en niet om informatie. Wederom claimen ze dat alles via mail is verstuurd en dat dit rechtsgeldig is. We zitten nu weer aan een contract vast van 3 jaar zonder enige vorm van korting.
graag advies, ze houden voet bij stuk en als we willen opzeggen kost ons dat 250 euro. Niet betalen van de rekening resulteerd in een incassobureau inclusief alle ellende die daarop volgt.
Bedankt voor de moeite


En wederom niets ontvangen? Heeft u zelf de juiste adres doorgegeven?

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Het mail adres dat de maatschappij heeft klopt. Echter geen mail van hun ontvangen


Reactie van de vraagsteller

het contract e.d ook niet via de post ontvangen


Wie meent iets te vorderen te hebben van de ander moet dat wel bewijzen, dus is er niets gestuurd dan is er niet conform de wet gehandeld.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag