Stel vraag

Particulier


Geachte advokaat , jurist ,

mijn vraag is als volgt : kortgeleden heb ik mijn ex-boekhouder per eind April opgezegd vanwege zijn slechte functioneren , zijn fouten en zijn reeds 2 jaar lange vervroegde en elke keer verhoging van zijn facturering naar mij , wat in het begin niet afgesproken is . Hij heeft mij 2 jaar geleden overgenomen uit het faillissement van een corrupte boekhouder . Mijn vertrouwen was tot 0 gedaald bij hem en zijn collega . Nu heeft hij grote fouten gemaakt en een zeer slechte bespreking / behandeling gegeven van mijn IB 2017 aangifte . zonder mijn machtiging en toestemming . Ik had hem toen per 10 April nog wel mijn data van het 1-ste kwartaal 2018 gegeven ter verwerking . Intussen heb ik hem volledig betaald voor aangifte IB 2017 en het 1-ste kwartaal 2018 , maar hij weigert mijn gegevens terug te geven . Bovendien eist hij een bedrag van 295,- Euro , voor opzegtermijn , terwijl daar niets aan werkzaamheden tegenover staan . Nu dreigt hij met zijn eigen incasso buro , terwijl hij geen enkele reactie geeft op mijn argumenten. Als ik die nep-factuur betaal ( er is geen enkele ondertekende overeenkomst over een te betalen opzegtermijn ) , geeft hij pas mijn gegevens terug . Als de incasso komt , hoe kan ik hierop het beste reageren ? met vriendelijke groet

U moet hem ingebreke stelling voor het niet redelijk antwoorden van uw argumenten. Met een ingebreke stelling kan/mag men geen executiemaatregelen nemen.

Beoordeel dit antwoord:

U dient de vordering te betwisten en hem wijzen op zijn zorgplicht die is geschonden. Als u schade heeft kunt u die vorderen. Is er geen basis meer voor een overeenkomst dan is er geen wettelijke grondslag op verhaal door de ex-boekhouder.
Komt u er samen niet uit, dan wil ik wel naar uw zaak kijken.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag