Stel vraag

Particulier


Bij het afsluiten van onze hypotheek voor een nieuwbouwwoning hebben wij met onze adviseur afgestemd dat wij de de dubbele lasten die zouden ontstaan mee willen financieren tot aan verwachte oplevering van de woning. Hierdoor kunnen wij in de huidige woning blijven wonen en kunnen sparen. Adviseur heeft hiervoor een rentedepot aangevraagd en ons meerdere malen bevestigd dat hierdoor de dubbele lasten betaald zouden worden. Na 2 maanden vond ik dat het depot wel erg snel leeg liep en heb ik mijn adviseur gevraagd of dit goed gaat en hem voorgerekend dat als dit zo door zou gaan wij bij lange na niet de dubbele lasten zouden kunnen dragen tot oplevering. Alles was in orde volgens hem en zou dit aan tonen. Een maand later heb ik nogmaals aan de bel getrokken en wederom bedragen laten zien en aangetoond dat wij op deze manier nog 2 maanden de dubbele lasten kunnen dragen en we nog 8 maanden moeten overbruggen. Nu werd de adviseur wel wakker en ging het dossier lichten en nalopen. Adviseur gaf aan dat hij later het rentedepot heeft verhoogd maar dit is om onverklaarbare? Redenen niet opgenomen door hypotheekverstrekker en hij voor een oplossing ging zorgen samen met hypotheekverstrekker. Hij liet mij het zogenaamde verhoogde rentedepot zien maar dit was bog steeds niet toereikend en adviseur had nog steeds geen oplossing. Na aantal weken afwachten heb ik gevraagd bij ons langs te komen om zijn verhaal te doen, wat is er gebeurd en vooral de oplossing. Adviseur geeft aan dat wij niet de dupe hiervan mogen worden. Wij kunnen nu de dubbele lasten niet dragen zoals wij dachten. Adviseur komt nu weken later en na het niks kunnen vinden in het dossier met het verhaal dat hij een overbruggingskrediet is vergeten aan te vragen en stelt voor deze alsnog aan te vragen en deze in te lossen met olde overwaarde van onze huidige woning. Dit kan dan niet bij huidige hypotheekverstrekker en adviseur zegt dat maar een bank dit wildoen. Wij zijn er vanuit gegaan dat de dubbele lasten gedekt waren met het rentedepot zoals door adviseur aangegeven en wij hebben daar ook naar gespaard en geleefd laatste maanden. Onze overwaarde willen wij helemaal niet gebruiken om een fout van de adviseur goed te maken. Wij zijn van mening dat adviseur een fout heeft gemaakt in de hoogte van het rentedepot en wij wel de dupe worden daar wij nu na maanden met onvoorziene hogere kosten zitten. Ons dossier verdient al geen schoonheidsprijs en met deze fout willen wij weten hoe sterk wij staan op juridisch gebied tegen adviseur. Adviseur geeft aan dat wij hem aansprakelijk kunnen stellen. Advies zou zeer welkom zijn! Alvast bedankt.

De adviseur heeft een zorgplicht die niet is nagekomen. De fout valt hem toe te rekenen daar hij u zorgvuldig had moeten adviseren en u had moeten wijzen op de gevolgen. Nu dat niet is gebeurd kunt u hem schriftelijk aansprakelijk stellen. Hij is hiervoor verzekerd. Mocht u hulp willen dan kunt u desgewenst direct contact met mij opnemen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag