Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Een tijd geleden heeft een bedrijf een offerte bij mij aangevraagd. Deze offerte bestaat uit twee delen namelijk het eerste deel: Een social media foto maken voor zijn kanalen. En het tweede deel foto's maken voor de header van de website. Het gaat om een bedrag van 250 euro, waarvan ik het eerste deel al heb voltooid en de foto's al in gebruik zijn (sinds 1 juni 2018) door het bedrijf.

Nadat ik niets meer te horen kreeg wanneer de tweede shoot gepland zou worden (eerst zou de 2e shoot plaats vinden in augustus) heb ik met uitleg een aanbetaling door gemaild van 125 euro, omdat eerste deel van de offerte is voltooid en in gebruik is.

Daar ontving ik geen antwoord op, na twee friendly reminders eentje via de mail en eentje via whatsapp. Krijg ik aantal dagen een appje terug waarin staat: "Ik ben gestopt met mijn bedrijf en de verdere werkzaamheden gaan dus niet door. Dus de aanbetaling die je hebt gestuurd kan ik niet doen. Ik verwacht een nieuwe factuur van 1 foto die je hebt geleverd".

Nu vroeg ik mij af omdat eerste deel van de offerte is voltooid en in gebruik is genomen mag ik toch nog steeds die 125 euro inrekening nemen? Alvast bedankt voor uw hulp.

Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn hoor ik dat natuurlijk graag.

In beginsel kunt u dit in rekening brengen als dit zo is afgesproken bv in de algemene voorwaarden. Is dit niet het geval dan zal in alle redelijkheid betaling moeten plaatsvinden naar gelang de verrichte werkzaamheden. Beƫindiging van het bedrijf is geen reden om niet te betalen. U kunt dan ook betaling afdwingen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Bedankt voor uw snelle reactie. Hier kan ik zeker iets mee.



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag