Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Op zaterdag 30 juni jl. heb ik bij een Nederlands vakantiepark een vakantiehuisje geboekt in het buitenland voor de periode van 24 augustus tot en met 7 september. Ik heb een vakantiehuisje geboekt met mooi uitzicht en rustig gelegen. Bij aankomst heb ik niet het vakantiehuisje gekregen zoals tijdens de boeking beloofd. Ik heb dit probleem bij het vakantiepark aangekaart, maar de medewerkers waren niet genegen om actief mee te denken naar een passende oplossing. De medewerkers spreken geen Nederlands en zijn uitermate onvriendelijk. Uiteindelijk, mede omdat ik na een autorit van 11 uur moe was, heb ik het aangeboden huisje geaccepteerd. Het heeft vervolgens nog 2 uur geduurd, i.v.m. defecte sleutelpassen, alvorens ik het aangeboden huisje kon betreden. Het aangeboden huisje blijkt slecht schoongemaakt te zijn. Overal stof en dode vliegen. Hier heb ik foto’s van gemaakt. Het aangeboden huisje ligt schuin tegenover het zwembad. In het huisje, als de ramen en deuren gesloten zijn, is duidelijk de apparatuur op het zwembad te horen.

Ik bel daarom met de klantenservice van het vakantiepark in Nederland. Zij zeggen contact op te nemen met vakantiepark, maar bellen me later terug dat het niet lukt om het vakantiepark te bereiken. Ik spreek hierover mijn verbazing uit en kaart ook nog aan dat de medewerksters op het vakantiepark onvriendelijk zijn. Hierop zegt de medewerkster klantenservice dat ik die medewerkers dan maar moet vermijden, om toch enigszins van mijn vakantie te kunnen genieten.

Zaterdagmorgen 25 augustus bel ik nogmaals met de klantenservice van het vakantiepark in Nederland. Ik kaart de problemen met de medewerkers nogmaals aan en spreek uit ontevreden te zijn omdat ik niet in het beloofde huisje zit. De klantenservice beloofd mij dat een medewerker van het vakantiepark mij deze dag nog zal gaan bezoeken om tot een passende oplossing te komen. Ik hoor of zie die dag niets van het vakantiepark. Geen medewerker gezien.

Zaterdagavond 25 augustus, mijn 2de avond op het park, is er feest in het restaurant. Om het geluid daarvan te weren moet ik alle ramen en deuren sluiten, maar ook dan nog ervaar ik veel geluid terwijl ik de tv aan heb staan. Zo rond 23.15 uur loop ik naar het restaurant omdat ik mij stoor aan het lawaai afkomstig van het feest. De hotelmanager is niet genegen mij te woord te staan. Als ik tegen hem zeg een klacht in te dienen, sprint hij naar de dj. De dj draait vrolijk verder, de hotelmanager sluit de deur van het restaurant, maar ook dan nog hoor ik in mijn vakantiehuisje het lawaai.

Zondagmorgen 26 augustus neem ik nogmaals contact op met de klantenservice in Nederland. Ik doe mijn beklag. De medewerkster zegt een oplossing voor mij te bedenken. Haar oplossing: een vakantiehuis op een vakantiepark op ruim 1000 kilometer rijden. Volgens mij had zij, op basis van artikel 7.500, 507 en 510 van het Burgerlijk Wetboek een vakantiehuisje in de nabije omgeving voor mij moeten verzorgen.

Ik ben nu een klachtenbrief aan het schrijven en vraag mij af wat ik van het vakantiepark kan eisen; ik heb vakantiegenot gemist en ben ontevreden over de wijze van opereren door de klantenservice in Nederland. Ze hadden me beter moeten helpen.

U kunt in den regel 1/3 aan derving verblijfsgenot vorderen. Máár daar zitten wel een aantal voorwaarden aan. Of u op de hoogte was van de activiteiten die op het park aanwezig waren. Zo ook is het van belang voor welke reden u geboekt heeft, of dat u vooraf kenbaar gemaakt heeft dat u een 'rustieke' vakantie beaamt. Als hier niet aan voldaan is, dan heeft u een kans van slagen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag