Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Vergoeding voor verlofdag die opgenomen moet worden door fout anderen.
.
Wij hebben ramen besteld ter vervanging oude houten kozijnen. tijdens de definitieve opmeting stelt de persoon voor dat zij in plaats van 2 losse ramen 1 groot deel plaatsen voor de boven achter zijde. dat is voor hen makkelijker. aangezien het mij niets extra kost stem ik in. ik onderteken de bestelling met de opmerking dat ik de maten niet nagemeten heb aangezien zij daar experts in zijn.
voor de gehele plaatsing neem ik 3dagen verlof want ik moet thuis zijn. tijdens opmeting voor ze de oude eruit halen blijkt dat er een 5cm fout is gemaakt in de maten, dus raam past niet, zij gaan de dagen die genoemd waren met de overigen bezig en zouden terugkoppelen wanneer de fout gerepareerd is en ze weer kunnen plaatsen.
ik ga vragen stellen na 1 maand en stel ook dat ik nu weer verlof moet nemen door een fout van hen en daar de kostprijs voor vraag voor wat mij 1 vrije dag kost (190eu).
in het gesprk komt men eerst met het is overmacht, dat is onzin is m,ijn reactie je hebt een fout gemaakt en die kost mij nu geld. wat niet eerlijk is. ook in hun voorwaarden staat het niet bij overmacht.. . daarna wordt er continue moeilijk gedaan en moet ik er steeds achteraan. bedrag wat men wil betalen was vorige week 150 nu nog 100eu. ik stelde dat ik dat eens door een advocaat zou laten toetsen aangezienn ik me genomen voel en afhandeling niet eerlijk is in mijn opinie. nu kreeg ik laatste mail dat ik voor keuze gesteld wordt met of 100 eu nu of plaatsing in 2019 als ik weer vrije dagen heb en vervallen van 100 eu.
men stapt makkelijk over feit heen dat vrije dagen geld kosten en eigenlijk niets wensen te betalen als zij fouten maken.. erg jammer want hun product is echt erg goed. (alle ramen zijn ondertussen geplaatst want ik heb maar vrij genomen vorige week.)
ben ondertussen onder vermelden "onder protest dat ik het nog wel zou laten toetsen" ingegaan op die 100 eu, want volgende week kan dat ook weer verminderd zijn.. maar eerlijk en netjes is anders..

kan dit allemaal zo maar of wordt ik hier niet echt netjes afgeserveerd ?

In beginsel heeft u recht op herstel en/of schadevergoeding als de reparatie niet kundig is verricht . De verlofdagen kunnen als schade worden geclaimd, maar dan moet het wel om redelijke kosten gaan. Ik denk dat u zich de moeite kan besparen om verdere juridische actie te nemen ook vanwege het feit dat het niet zeker is dat u de geclaimde bedragen ook zult krijgen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

hartelijk dank voor de reactie.,
het ging niet over een reparatie maar om schade opgelopen door niet leveren op afgesproken tijdstip/dag door hun hunnerzijds in de opmeting. ik moest een extra vrije dag nemen zodat zij hun kozijnen wel konden plaatsne.
maar goed nieuws !!
het bedrijf heeft gezien het gehele verhaal. nu bij de beslissende persoon is aangekomen in dat bedrijf, hun voorstel herzien. hij heeft mijn gehele bedrag vergoed. daarvoor heb ik hem uiteraard vriendelijk bedankt.


Dat is inderdaad goed nieuws. Dan komt het toch nog goed allemaal!

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag