Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Wij hebben sinds donderdagochtend (04-10_ een lekkage in de wc. Althans: onze bovenburen hebben een lekkage, en het stroomt bij ons naar beneden. Hun badkamer zit boven onze wc. Wij hebben een koop-appartement. Onze bovenburen huren het appartement. Hun huisbaas, zit bij ons in de VVE en is dus (volgens mij) eindverantwoordelijke. Wij hebben donderdag (04-10) direct contact met hem opgenomen en pas aan het einde van de dag reageerde hij met: 'heb contact met loodgieter, die belt je'. Die loodgieter (en andere loodgieter die eerder kijkje kwam nemen) zei: 'het is een grote teringzooi daarboven'. Er liggen geen tegels, de douchebak staat op een houten plank etc. Allebei de loodgieters zeiden: het is niet gek dat jullie een lekkage hebben. Die badkamer moet professioneel aangepakt worden, want als we nu de boel dichtkitten, hebben jullie binnen 2 maanden weer volgende lekkage.

Vanochtend (08-10) had de loodgieter een afspraak met onze bovenburen om 10.00 om te kijken. Echter: de bovenburen waren niet thuis en hij stond dus voor een gesloten deur.

Dit schiet totaal niet op en wij zitten inmiddels al 4.5 dag met een lekkage. Zowel de huurders (bovenburen) als de huisbaas (die bij ons in vve zit) werken niet echt mee. Wat is de volgende stap? Hoeveel tijd moeten wij hem (wettelijk gezien) geven?


Hoor graag van jullie, want ik ben echt ten einde raad.

Het is juist dat ook de eigenaar van het bovengelegen appartement verantwoordelijk en aansprakelijk is voor de lekkage en de schade die hierdoor ontstaat. U dient hem hier zo spoedig mogelijk schriftelijk aansprakelijk te stellen en te sommeren om maatregelen te treffen teneinde de overlast en grotere schade te voorkomen. Zeker, nu de huurder niet blijkt mee willen werken. Desgewenst kan ik u hiermee helpen door een brief aan de eigenaar op te stellen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag