Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Een tijdje terug heb ik een paar schoenen besteld, na ze in ontvangst te hebben genomen heb ik ze thuis gepast en besloten om ze toch niet te houden. Ik heb ze enkel in mijn kamer gepast en heb er eventjes binnen (in mijn kamer) mee gelopen. Vervolgens heb ik ze in de doos gedaan en zijn ze retour gestuurd. Na een bevestiging van ontvangst van de retour van de webwinkel heb ik een maand lang niks van ze gehoord, telkens als ik mailde kreeg ik de reactie dat de retour 'in behandeling' was. Vorige week kreeg ik uiteindelijk een reactie dat de retour niet geaccepteerd wordt omdat het product 'gedragen' is. De zool zou krassen bevatten. Ik heb het product gisteren retour gestuurd gekregen, de schoenen zien eruit als nieuw, krassen veroorzaken is onvermijdelijk wanneer je de schoen past. Echter zie je deze alleen als je er bij wijze van spreken een vergrootglas bij houdt. Het zou menigeen niet opvallen, de schoenen zijn nog prima verkoopbaar. Echter krijg ik nu dus mijn geld niet terug, terwijl ik voorzichtig met het product ben omgegaan en niet verder ben gegaan dan nodig is om te beoordelen of ik de schoenen wil houden. Staat de webshop hier in haar recht?

Neen, u heeft na aankoop (op afstand) een bedenktijd van 7 dagen nĂ¡ ontvangst van de schoenen, zonder dat u daarvoor een boete verschuldigd bent. U moet zich beroepen op uw recht van ontbinding.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag