Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


goed morgen,

ik heb een conflict met een eniergiemaatschappij.
via telefonische aquisitie zit ik nu aan een contrat vast wat ik helemaal niet wil en waarbij ik duurder uit ben.
Ik heb een kvk nummer maar ben niet een bedrijf maar ze hebben me wel een zakelijk contract aangesmeerd.
Als ik het contract wil annuleren dan kost mij dat € 800.
Ik wil graag kostenloos van dit contract af. Ik sta met mijn rug tegen de muur. Kunnen jullie mij alstublieft helpen.

Na de telefonische afsluiting van het contract moet deze schriftelijk aan u worden bekent gemaakt. Enkel een 'telefonisch' overeenkomst is niet rechtsgeldig. Graag uw reactie s.v.p. in een vervolgvraag.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Ze hadden een aanbod gedaan via de mail. Dit was naar een verkeerd e-mail adres gestuurd. Dat adres bestaat niet eens, heb ik gecheckt. Mijn 14 dagen reageertijd waren dus ook verstreken zonder dat ik het wist en zit er nu aan vast.
Zij vinden dat ik binnen 24u had moeten reageren als ik geen mail ontvangen had.
Ik vind niet dat ze me dat aan kunnen rekenen.


De energiemaatschappij zal moeten bewijzen dat u de mail hebt ontvangen of dat uw emailadres juist was. Het is wel iets anders als u niet het juiste emailadres hebt doorgegeven. In dat geval ligt de bewijslast bij u. Het lijkt me in deze ook onredelijk dat u op moet draaien voor de kosten. Mogelijk kan de overeenkomst worden vernietigd op grond van dwaling. Komt u er nog niet uit dan kunt u desgewenst direct contact met mij opnemen voor verdere hulp.

Beoordeel dit antwoord:

Inderdaad, het bedrijf is in verzuim geraakt door een foutieve administratie fout en daar kunnen zij u niet mee opschepen. Een bezwaarschrift is dan ook aan te raden in uw geval. Desgewenst, kan ik u hiermee van dienst zijn als u mij direct benaderd.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag