Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb een gps besteld bij een webwinkel in duitsland (11/8).
Artikel ontvangen (16/8)
Ik heb het bedrijf op de hoogte gesteld dat ik een beroep wil doen op mijn herroepingsrecht (22/8). Ik heb dit artikel ongebruikt en onbeschadigd in orginele verpakking aangetekend geretourneerd (24/8)
Het artikel is aantoonbaar aangekomen via de postnl site (27/8)
Bovendien heeft de webwinkel tot 2 keer toe per mail toegezegd het bedrag terug te storten maar u raad het al, tot op de dag van vandaag niets ontvangen (2/11).
De webwinkel is telefonisch onbereikbaar en ook op verdere (beleefde) emails van mijn kant wordt niet meer gereageerd.
Ik wil nu een aangetekende aanmaning versturen waarin ik aangeef dat als men het bedrag niet binnen 8 dagen overmaakt ik verdere stappen zal ondernemen. Ik weet alleen niet of zo'n aanmaning verstandig is en welke stappen ik dan het beste kan nemen.

U moet geen aanmaning sturen, máár een ingebrekestelling met een hersteltermijn van 5 dagen. Daarna is uw vordering opeisbaar. Desgewenst, kan ik u hiermee van dienst zijn als u mij direct benaderd of een vervolgvraag stelt.

Beoordeel dit antwoord:

Door een aanmaning wordt de schuldenaar in gebrek gesteld. Als er al 30 dagen verstreken zijn sindsdien zij beloofd hebben het geld terug te betalen, zijn zij al in gebrek. U kunt dus een (Duits) advocaat in de arm nemen en zij moeten de kosten ook vergoeden. Ik denk dat zij anders niet reageren.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag