Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik werkte in augustus, september en oktober voor een fruitteler op een seizoenscontract volgens de CAO voor de open teelt. De uren verschilden per maand. In september was ik 5 dagen ziek en deze zouden moeten worden doorbetaald. Ik kan dit echter niet controleren. Voor augustus kreeg ik wel een loonstrook, maar voor september willen ze die niet sturen. Ik heb er drie keer om verzocht en twee keer beloofden ze de strook te sturen. Echter niks ontvangen. Ook voor oktober heb ik geen salarisspecificatie ontvangen. Volgens mij is de verstrekking van een loonstrook wettelijk verplicht en daar heb ik ze ook bij het derde verzoek op gewezen. Wat voor stappen kan ik hier verder in zetten?

De werkgever is wettelijk gezien verplicht een loonstrook te sturen. Dat zou zelfs via een procedure kunnen worden afgedwongen, maar het is wel de vraag of dat qua (proces)kosten opweegt.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag