Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb een mobiel abonnement bij een bedrijf. Onlangs klopte mijn rekening niet, en hebben zij 70 euro te veel geincasseerd. Ik zag dit van te voren en heb toen gebeld en aangegeven dat dit niet klopt. Er werd mij toen verteld dat het een foutje was, en dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. De extra 70 euro zou niet worden geincasseerd. Dat is wel gebeurt. Na deze incassatie heb ik gebeld en gevraagd wat ik moest doen. Toen is mij geadviseerd om het bedrag terug te boeken, en het goede bedrag over te maken. Dit heb ik gedaan. Na verloop van tijd kreeg ik smsjes en brieven dat ik een achterstand had van 70 euro, terwijl dit niet klopte. Ik werd toen afgesloten. Ik heb gechat met een medewerker en die gaf aan dat ik de rekening beter kon betalen, en dat ik het dan volgende maand weer terug zou krijgen. De andere optie was om te wachten tot de afdeling Financiën me weer zou aansluiten. Ik koos voor de laatste optie, aangezien ik me niet gehouden voel om een onverplichte betaling te doen.

Nu ben ik inmiddels 5 dagen afgesloten en heb ik opnieuw gechat met Het bedrijf. Mij is nu verteld dat ik de 70 euro MOET betalen, en dat zij het anders naar een incassobureau sturen. Ik heb aangegeven dat ik geen betalingsplicht heb, en dat ik ook niet snap waarom ik perse moet betalen voor een fout die niet van mij is. De medewerker wist dit zelf ook niet, maar om hogere kosten te voorkomen moest ik toch maar even betalen. Met andere woorden; Het bedrijf kan dus zomaar klanten verplichten tot betalen van geld wat ze niet verschuldigd zijn. Ze ‘storten het heus wel terug’.

Mijn vraag is nu of ik verplicht ben om te betalen, of dat ik kan eisen dat ik weer word aangesloten zonder dat ik deze betaling verricht? En mocht het naar een incassobureau gaan, ben ik dan aansprakelijk voor de kosten?

Nee natuurlijk niet: het bedrijf is zelf in verzuim geraakt door zijn administratie en klantenservice niet op orde te hebben. U hebt daardoor vast schade geleden en u mag dit gaan verhalen. Als u wat bijstand wenst kan ik een e-mail voor u opstellen, juridisch onderbouwd op algemene voorwaarden en wet, gericht aan de provider.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Dat daxht ik ook al. Ik zou wat bijstand erg fijn vinden! Zijn er gegevens die u daarvoor nodig heeft?


Ja, maar u dient eerst contact te maken , dan daarna bestudeer ik de gegevens en zal een e-mail kunnen opstellen voor u tegen kleine vergoeding.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag